وعده نوبخت؛ اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی به 100 میلیارد قبلی افزایش می‌یابد
کد خبر: 3786727
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
اختصاصی ایکنا/ پژمان‌فر خبر داد:

وعده نوبخت؛ اعتبارات صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی به 100 میلیارد قبلی افزایش می‌یابد

گروه سیاسی ــ رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس از رایزنی با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وعده وی مبنی بر افزایش اعتبارات ردیف صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی از 27 میلیارد تومان به 100 میلیارد در بودجه سال 98 خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر؛ رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا، با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ای که با محمدباقر نوبخت؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم، درباره اعتبارات ردیف صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی که در لایحه بودجه سال 98 با کاهش 73 درصدی از 100 میلیارد تومان به ۲۷ میلیارد تومان کاهش یافته، صحبت شد.

وی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اذعان به اینکه در این ارتباط غفلت صورت گرفته، وعده داد مبلغ این ردیف به همان 100 میلیارد تومان برگردد.

نماینده مردم مشهد در مجلس همچنین درباره مصوبات کمیسیون تلفیق درباره امور فرهنگی یادآور شد: از جمله پیشنهادات خوبی که تصویب شود، مربوط به معافیت مالیاتی خیرین و کسانی که در امور فرهنگی و حوزه میراث فرهنگی مشارکت می‌کنند، بود که با توجه به علاقه‌مندی خیران به ساخت مساجد و تعمیر مکان‌های تاریخی می‌تواند منشأ برکات زیادی باشد.

پژمان‌فر اضافه کرد: همچنین با ورود کمیسیون تلفیق به بحث جداول، سعی خواهیم کرد نسبت به اصلاح بوجه برخی دستگاه‌های فرهنگی و دینی اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha