اصفهان و منطقه قفقاز به‌دنبال توسعه گردشگری مشترک
کد خبر: 3786757
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴

اصفهان و منطقه قفقاز به‌دنبال توسعه گردشگری مشترک

گروه اجتماعی ــ مدیر‌کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: به‌دنبال توسعه گردشگری اصفهان و منطقه قفقاز هستیم، همچنین منطقه فریدن بزرگ در غرب استان ‌می‌تواند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای ارتباط فرهنگی اصفهان و گرجستان مطرح شود.

اصفهان و منطقه قفقاز به دنبال توسعه گردشگری مشترک

به گزارش ایکنا از اصفهان،‌ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری، در دیدار با هیئت‌های علمی و فرهنگی آژانس ملی حفاظت از میراث فرهنگی کشور گرجستان و همچنین هیئت علمی موسسه شرق شناسی دانشگاه دولتی‌ «ایلیا» از این کشور تصریح کرد:  امیدواریم این نشست فرصتی برای تبادل تجربیات و ایجاد همکاری‌های بیشتر باشد.
وی افزود: قرابت و نزدیکی مردم فلات مرکزی ایران و مردم گرجستان از پیشینه طولانی برخوردار است، به‌گونه‌ایی که بخش قابل توجهی از اقوام هموطن ساکن در غرب استان اصفهان از اقوام گرجی تبار به شمار می‌روند و این در حالی است که بخشی از آثار تاریخی ارزشمند ما همچون پل تاریخی «سی و سه پل» توسط «الله وردیخانپ» از سرداران ایرانی گرجی تبار در عصر صفوی بنا شده است.
مدیر‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه سخنانش با اشاره به پیشینه تاریخی فلات مرکزی ایران، تأکید کرد: اولین نشانه‌های حیات اجتماعی در فلات مرکزی ایران بر اساس کاوش‌های باستان شناسی به پیش از 40 هزار سال قبل می‌رسد، لذا استان اصفهان در طول بیش از هزاران سال، مجموعه‌ایی ارزشمند از میراث فرهنگی و صنایع دستی ایران را یک جا در خود گرد آورده، با این وصف خرسندیم تا با توجه به تنوع اقلیمی این استان در کنار صنایع دستی ارزشمند و میراث فرهنگی منحصر به فرد آن با کشوری همانند گرجستان که دارای قرابت‌های تاریخی و فرهنگی هستیم به توسعه گردشگری بپردازیم.
اللهیاری در همین زمینه ادامه داد و گفت: منطقه بزرگ و تاریخی قفقاز یکی از مناطقی است که در سیاستهای جدید ما در زمینه توسعه گردشگری قرار دارد، لذا خرسندیم تا با توجه به این قرابت فرهنگی و تاریخی، در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری روابط اصفهان و گرجستان توسعه یابد.
هیئت علمی و فرهنگی کشور گرجستان در طی 3 روز اقامت در استان اصفهان، ضمن دیدار با مسئولان استان از آثار تاریخی اصفهان نیز بازدید کردند. همچنین دو نفر از اساتید این هیئت نیز در دانشگاه اصفهان سخنرانی علمی خواهند داشت.

انتهای پیام

captcha