توئیت‎های شبانه‎روزی ترامپ نشانگر جایگاه قدرت تمدن‌ساز ایران است
کد خبر: 3786849
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

توئیت‎های شبانه‎روزی ترامپ نشانگر جایگاه قدرت تمدن‌ساز ایران است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مشاور رئیس قوه قضائیه گفت: توئیت‎های شبانه‎روزی ترامپ حاکی از قدرت ملی ایران است وگرنه اگر به زعم آنان انقلاب در حال نابودی باشد نباید اینقدر برای استکبار مهم تلقی شود.

توئیت‎های شبانه‎روزی ترامپ نشانگر جایگاه قدرت تمدن‌ساز ایران استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‎الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی، مشاور رئیس قوه قضائیه شب گذشته، 13 بهمن‌ماه در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: مردم قم، خاطرات بیشتری از انقلاب دارند زیرا فضای انقلابی عجیبی در این شهر برپا بود.

وی افزود: آمارهایی که در این روزها از صداوسیما درخصوص تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پخش می‎شود باید مورد توجه قرار گیرد زیرا بسیاری از این آمار از منابع بین‎المللی استخراج شده است.

مشاور رئیس قوه قضائیه بیان کرد: با توجه به اینکه در عصر انقلاب هستیم بسیاری از تحولات را لمس نمی‎کنیم بلکه باید زمان بگذرد تا متوجه شویم که انقلاب چه کرده است؛ در چهل‌سالگی انقلاب باید به خوبی خود را ارزیابی کنیم.

وی گفت: امروزه انقلاب ما در حدی از استواری و ثبات قراردارد که می‎توان به خوبی به گذشته آن پرداخت و ارزیابی و نقد و تحلیل کرد؛ امروزه اقتدار ما به حدی است که بیان این ضعف‌ها موجب تزلزل نمی‎شود.

پورمحمدی اظهار کرد: برای تحلیل دقیق باید در ابتدا قوت و ضعف‌های خود را ببینیم و همچنین باید ببینیم که دیگران نسبت به ما چه می‎اندیشند؛ امروزه به تحلیل‎ها و گزارش‎هایی که در کشورهای قدرتمند تولید می‎شود باید دقت کرد؛ باید ببینیم که چرا مقامات عالی دولت آمریکا نه تنها در آمریکا بلکه در کشورهای اروپایی و منطقه خود، این همه به ما فکر می‌کنند و ذهن آنها را مشغول کرده است.

وی افزود: اگر انقلاب تحول ایجاد نکرده و ناتوان و در حال از پا درآمدن است و قادر به حل مشکلات خود نیست، چرا این همه به ما حمله می‌کنند؛ ترامپ شب‌ها قبل از خواب و بعد از خواب یک توئیت علیه ما می‌نویسد؛ ترامپ یک بار برجام را پاره کرده است ولی هر روز آن را بیان می‎کند؛ این در حالی است که ایران اسلامی بین بد و بدتر انتخاب کرد ولی او هنوز از فکر آن بیرون نیامده است.

مشاور رئیس قوه قضائیه بیان کرد: ترامپ با پاره کردن برجام آبروی ملت آمریکا و دولت خود را برد؛ افتخار هر روزه ترامپ به پاره کردن برجام به این خاطر است او فکر می‌کند که به این شجره طیبه ضربه زده است؛ جمهوری اسلامی یک درخت تناور و پرثمر است و دشمن این مسئله را هر روز می‌بیند که با یک قدرت تمدن‌ساز مواجه است.

وی گفت: دنیا با یک فرهنگی مواجه است که او را به چالش کشیده و قدرت هماوردی دارد ولی متأسفانه شاید بسیاری از ما در داخل متوجه این امر نیستیم؛ سؤال این است که مگر با این مشکلات اقتصادی چقدر در منطقه پول و سلاح بریزیم؛ این در حالی است که ترامپ از 7 تریلیون دلار هزینه در منطقه سخن می‎گوید.

پورمحمدی اظهار کرد: خود ترامپ می‌گوید که ایران با 16 میلیارد دلار بساط من را جمع کرده است که قطعاً این آمار نیز دروغ است زیرا اصلاً چنین پول‌هایی نداریم که خرج کنیم؛ ترامپ بدون اطلاع میزبان نیمه شب در پادگان آمریکایی در عراق حضور می‌یابد و خود او نیز معترف می‎شود که وضع ما به این شکل رسیده است.

وی افزود: قدرت جمهوری اسلامی ایران قدرت فرهنگی و تمدنی و بسیج انسانی و قدرت تولید فکر و علم است؛ جمهوری اسلامی در طی چهل سال گذشته سریع‎ترین کشور در رشد علمی در دنیا است؛ امروز ایران شانزدهمین قدرت علمی در جهان است.

مشاور رئیس قوه قضائیه بیان کرد: ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا است؛ دشمن ما روی این مسائل معترف است و روی همین مسائل هم حساب می‌کند و الا اگر روی حرف ما باشد و این همه ضعف را به رخ هم بکشیم قطعاً دشمن ما واقعیت‎ها را بهتر می‎داند؛ دشمن به‌دنبال اطلاعات واقعی ایران است و همین آمار واقعی است که آنها را ترسانده است.

وی گفت: مؤسس این حرکت بزرگ، حوزه علمیه است؛ این نهال با ایثار و تلاش بی‌وقفه روحانیت و مراجع آبیاری شده است؛ مکتب قم، تحول عظیم در تاریخ فقه و کلام و فلسفه شیعه ایجاد کرد و به همت مراجع و فلاسفه وحکما و تاریخ‌شناسان و متکلمان و مفسران ما، این انقلاب بار نشسته است و تا امروز ادامه پیدا کرده است؛ الگوی زندگی علوی و حسینی است که انقلاب را قوی و بارور کرده است.

پورمحمدی اظهار کرد: به عنایت خداوند و معصومین(ع) که همیشه لطف آنها پشت نظام بوده است این حرکت ادامه خواهد یافت ولی امروز زمان ارزیابی دقیق از حوزه و دستگاه‌های اجرای و فرهنگی و علمی و... است؛ باید با شناخت ضعف‎ها آنها را حل کنیم؛ گذشته ما شهادت می‎دهد که می‎توانیم از مشکلات عبور کنیم.

انتهای پیام

captcha