بررسی آثار و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در هند
کد خبر: 3786854
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲

بررسی آثار و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در هند

گروه بین‌الملل ــ شرکت‌کنندگان و سخنرانان در سمینار زندگینامه، آثار و اندیشه‌های آیت‌الله‌ خامنه‌ای، با تجلیل از شخصیت علمی و عملی معظم له به بررسی ویژگی‌ها و ثمرات آثار و دیدگاه‌های ایشان پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایکنا از هند؛ سید حمید الحسن، مدیر ناظمیه لکهنو، امروز (شنبه) طی سخنانی در سمینار زندگینامه، آثار و اندیشه‌های آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، اعلام کرد: خیلی خوشحالیم که این کنفرانس در اینجا برگزار می‌شود زیرا تا کنون برگزاری چنین کنفرانسی در هند سابقه نداشته است. افتخار می‌کنیم که برای شخصیتی چون رهبر معظم آیت الله خامنه‌ای در اینجا جمع شده‌ایم. ایشان در قلب‌های ما جا دارد، ایشان فقط رهبر ایران نیستند بلکه رهبر تمام مسلمانان جهان هستند.

وی در ادامه افزود: از برگزارکنندگان تشکر و قدردانی می‌کنم که چنین کنفرانس با عظمتی برگزار کردند و این باعث شد تا بیشتر با ایران آشنا شویم و بدانیم که رهبر ایران و جهان چه شخصیت عظیمی دارد.

مصطفی عباس، فعال اجتماعی و خیر کویتی نیز طی سخنانی تأکید کرد: امروز روز مبارکی بود و ما شاهد افتتاح کنفرانس اندیشه و تفکر و زندگی مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در هند بودیم و مقاله‌های بسیاری در موضوع رهبر معظم و تفکرات ایشان و موضع‌گیری‌های ایشان در سطح کشوری و بین‌المللی شاهد بودیم. ایشان یک نمونه و اسوه حسنه کامل در زندگی همه ایرانیان و غیر ایرانیان هستند.

ایشان نمونه واقعی یک رهبر مسلمان با تفکر اسلامی و روش اسلامی با اندیشه‌های اسلامی و انسانی هستند که می‌توانند الگویی برای تمام حاکمان کشورهای مسلمان و غیر مسلمانان باشند.

وی افزد: امروز آیت‌الله خامنه‌ای در قلب همه مسلمانان هست الحمدلله و دعای ما نیز هست که ان شاالله طول عمر ایشان باشد و امیداریم که تمام دنیا از وجود ایشان بهره ببرد.

حداد عادل، نماینده و رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانش با اشاره به برگزاری این همایش گفت: به مناسبت دهه فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در دهلی نو همایشی به همت دانشگاه همدرد و جمعیت علماء هند و بنیان ولایت تشکیل شده که در این همایش درباره اندیشه‌ها و آثار و دیدگاه‌های آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بحث شد.

وی افزود: در واقع مسلمانان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را یک تولد تازه برای اسلام در عصر حاضر می‌داند.

حداد عادل تأکید کرد: اکنون با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب فرصتی پدید آمده تا مبانی این انقلاب که با اندیشه امام خمینی و آیت الله خامنه‌ای متجلی شده بهتر شناخته شود و سرّ دوام این انقلاب و ایستادگی در مقابل توطئه‌ها و فشارها و دستاوردهایی که این انقلاب برای جمهوری اسلامی و کشور ایران داشته شناخته شود.

آیت‌الله خامنه‌ای؛ الگویی برای تمام حاکمان کشورهای مسلمان و غیر مسلمانان جهان

سید کلب جواد نقوی، رئیس مجلس علمای هند نیز در سخنان خود اظهار کرد: این کنفرانس الحمدلله با موفقیت در حال برگزاری است و تا فردا ادامه دارد. در این کنفرانس علمای هند از شیعه و سنی شرکت دارند و درباره شخصیت عظیم آیت الله خامنه‌ای بحث و گفت‌وگو می‌کنند.

وی با اشاره به علت برگزاری این کنفرانس گفت: در دنیا امروز استکبار جهانی و سردمداران آنها تبلیغات زیادی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌کنند و شبهات و سوء تفاهم‌هایی علیه رهبر انقلاب ایجاد می‌کنند و ما می‌خواهیم از ایران در برابر این تبلیغات سوء دشمنان اسلام و بخصوص استکبار جهانی دفاع کنیم و انقلاب ایران حقیقی و اسلام حقیقی را نشان دهیم .

رئیس مجلس علمای هند افزود: همچنین باید دانسته شود که اندیشه‌های حقیقی رهبر معظم چیست؟ ایشان می‌خواهند اتحاد در بین ملت‌ها و مسلمانان جهان باشد و ما می‌خواهیم اندیشه محبت و الفت رهبر معظم را به دنیا برسانیم و شبهات و سوء تفاهم‌های ایجاد شده توسط دشمنان اسلام را خنثاء کنیم.

آیت‌الله خامنه‌ای؛ الگویی برای تمام حاکمان کشورهای مسلمان و غیر مسلمانان جهان

علی چگینی، سفیر ایران نیز طی سخنانی اظهار کردند: الحمدلله کنفرانس خوبی بود کنفرانس خیلی موفقی بود و تبریک می‌گویم به برگزارکنندگان جوانان و نسل جدید که با اندیشه‌ها و آراء مقام معظم رهبری آیت الله خامنه‌ای آشنا می‌شوند.

وی افزود: این تجربه اول بود و در تجربه‌های بعدی ان شاالله مقالات منتشر می‌شود تا دوستان و عزیزان استفاده کنند و شاهد آثار و برکات هم باشیم و جوانان بیشتر شرکت داسته باشند.

سمینار زندگینامه، آثار و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب از امروز (۱۳ بهمن ماه) با شعار «آیت الله خامنه‌ای؛ منادی وحدت و استقامت» در دانشگاه همدرد آغاز شده است و تا دو روز ادامه دارد.

شورای علمای هند، بخش مطالعات اسلامی دانشگاه همدرد و بنیاد ولایت دهلی‌نو در برگزاری سمینار همکاری دارند و غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی کشورمان مهمان این برنامه است.

آیت‌الله خامنه‌ای؛ الگویی برای تمام حاکمان کشورهای مسلمان و غیر مسلمانان جهان

انتهای پیام

 

captcha