مردم در ۲۲ بهمن حماسه‌ای به یاد ماندنی خلق می‌کنند
کد خبر: 3786914
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳

مردم در ۲۲ بهمن حماسه‌ای به یاد ماندنی خلق می‌کنند

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که مردم صاحب این انقلاب بوده و خودشان نسبت به مسائل حساس بصیر و آگاه هستند، گفت: مردم ایران همواره در صحنه‌های حساس خروشیده و حماسه آفریده‌اند و بسیاری از فتنه‌ها را با حضور آگاهانه خود خنثی کردند، امسال نیز حماسه‌ای جدید و به یادماندنی خلق خواهند کرد.

مردم در ۲۲ بهمن حماسه‌ای به یاد ماندنی خلق می‌کنند

حجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که دهه فجر سال‌جاری چندین ویژگی خاص دارد، گفت: همزمانی دهه فجر با ایام فاطمیه(س)، معنویت ویژه‌ای به این دهه افزوده است، چرا که انقلاب ما برخاسته از مکتب اهل بیت(ع) است.

وی با تاکید بر این‌که ملت در شرایطی چهل سالگی انقلاب را جشن می‌گیرند که دشمنان با تمام توان نمی‌خواستند چهل سالگی‌انقلاب را جشن بگیریم، گفت: با جنگ اقتصادی، روانی و اطلاعاتی علیه ایران اسلامی هجمه آوردند تا ملت را ناامید کرده و نسبت به نظام و مسئولان بدبین کنند تا نظام جمهوری اسلامی ایران تضعیف شود. الحمدالله این توطئه نیز در حال خنثی‌شدن است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که مردم ایران تمامی بحران‌ها که مهم‌ترینشان جنگ اقتصادی بود را پشت سر گذاشتند و این ویژگی مقاومت مردم ستودنی است، افزود: مردم سایر کشورها نیز برای سالروز انقلاب‌شان جشن می‌گیرند، اما انقلاب اسلامی ایران در دنیا بی‌نظیر بوده و در تمامی ابعاد، انقلابی بزرگ، ارزشی، الهی و انسانی بود، از این‌رو ملت بزرگوار ایران سالگرد این حماسه بزرگ را همواره گرامی داشته و عزیز بشمارند.

وی با بیان این‌که صاحبان اندیشه، نخبگان، اصحاب رسانه، مسجدی‌ها، بازاریان و مراکز تأثیرگذار و دانشگاه‌ها، عوامل پیروزی انقلاب که رمز بقای انقلاب نیز هست را تبیین و تشریح کنند، گفت: سه عامل «مکتب و مذهب، آگاهی و حضور در صحنه مردم و همچنین رهبریت مقتدر و حکیم» از عوامل اصلی پیروزی انقلاب و در حقیقت رمز بقای انقلاب است.

ریشه انقلاب اسلامی در مکتب و ایمان

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با بیان این‌که ریشه انقلاب اسلامی در مکتب و ایمان است، یادآور شد: مردم آگاه و بصیر ایران از سال ۴۲ در پیروزی و بقای انقلاب نقش مهمی داشته‌اند.

وی افزود: بعد از امام راحل نیز مقام معظم رهبری امام گونه انقلاب را هدایت می‌کنند با اینکه توطئه‌ها پیچیده‌تر شده، اما ایشان با راهبری مقتدرانه و حکیمانه، انقلاب را از امواج طوفان‌های شکننده حفظ کرده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که ایران اسلامی، تنها کشوری است که در دنیا مردم‌سالاری دینی را تجربه می‌کند، گفت: در این ایام مبارک برای تبیین و تشریح عوامل پیروزی و بقای انقلاب، تشریح توطئه‌های خبیثانه دشمنان و همچنین بیان دستاوردهای انقلاب، ستادهای گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب در استان‌ها تشکیل شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ستاد گرامیداشت دهه فجر استان نیز از سه ماه پیش تشکیل شده و ۱۲ کارگروه را جهت برگزاری ویژه برنامه‌ها تعیین کرد، افزود: طی این سه ماه برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت چهلمین سال انقلاب آماده شده که از ابتدای بهمن‌ماه برگزار می‌شود؛ ویژه‌‌برنامه‌های چهل سالگی مختص دهه فجر نبوده بلکه تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

پیش‌بینی اجرای ۳ هزار ویژه‌برنامه چهل سالگی در آذربایجان‌شرقی

وی با بیان این‌که سه هزار برنامه در چهل سالگی انقلاب در استان پیش‌بینی شده است، گفت: برنامه‌های چهل سالگی دارای چند ویژگی هستند که قرین شدن با ایام فاطمیه(س) و معنویت خاص این روزها از جمله‌ این ویژگی‌هاست، از این رو باید با حفظ حرمت و جایگاه حضرت فاطمه زهرا(س)، ویژه‌برنامه‌های چهل سالگی که اهمیت بسزایی دارد، برگزار شود.

وی با تأکید بر این‌که برنامه‌های چهل سالگی انقلاب، غالباً مسجدمحور هستند، متذکر شد: برگزاری یادواره‌‌های شهدا و محافل انس با قرآن به‌صورت گسترده و برنامه‌های گفتمان انقلاب از جمله این برنامه‌های مهم است که در مساجد و بعضاً نیز در سالن‌های اجتماع برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: میهمانی لاله‌ها و همچنین برنامه‌ی غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا در سطح استان از جمه پربارترین برنامه‌های گرامیداشت چهل سالگی انقلاب بوده و گلباران قبور مطهر شهدا نیز در مرکز استان با پیام مقام معظم رهبری انجام می‌شود.

نواخته شدن زنگ انقلاب در ۸۰۰۰ مدارس استان

وی با اشاره به نواخته شدن زنگ انقلاب در هشت هزار مدارس استان در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: در این مراسم‌ سخنرانی‌هایی نیز ارائه شده و دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین و تشریح شد.

حجت‌الاسلام تقی زاده، با اشاره به برگزاری برنامه تلفیقی میثاق امت با ولایت و جشنواره فرهنگ و هنر سپاه در اولین روز از دهه فجر در مصلی امام خمینی(ره) تبریز، افزود: برنامه میثاق با ولایت در سراسر شهرستان‌های استان برگزار شد و همچنین رژه موتورسواران و اجرای سرود توسط گروه هزار نفری در مصلی از دیگر برنامه‌ها بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همایش‌های تجلیل از نخبگان و منتخبان، همایش‌های بانوان، همایش کارگران و برگزاری جشنواره ترنم فتح از دیگر برنامه‌های گرامیداشت چهل سالگی انقلاب است. یادواره شهید باقری نیز برای اولین بار در استان به طور گسترده برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های هنری، فرهنگی و ورزشی در سطح استان، گفت: نمایشگاه دستاوردهای چهل سالگی انقلاب نمونه‌ای از این نمایشگاه‌هاست که قدردان دست‌اندرکاران برپایی آن بوده، اما به این مقدار راضی نیستیم، چرا که به علت محدودیت مکان در ورودی سالن همایش‌های مصلی امام خمینی(ره) بسیاری از اداره‌ها و نهادها نتوانستند دستاوردهای خود را در آن به نمایش بگذارند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه عصاره تمامی برنامه‌های چهل سالگی

وی با اشاره به اجرای گلبانگ تکبیر در چهل سالگی انقلاب در استان، تشریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن‌ماه چکیده و عصاره‌ تمامی برنامه‌هاست و امسال نیز به لطف الهی پر‌شورتر از سال‌های قبل برگزار می‌شود، چرا که ملت ایران بصیر و آگاه بوده و چنانچه در مقابل هجمه دشمنان در دفاع مقدس جانانه ایستادند، در چهل سالگی انقلاب نیز پا به میدان گذاشته و پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان خواهند داد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با بیان این‌که به‌صورت خانوادگی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم، افزود: باید با تمامی توان در این راهپیمایی حضور یابیم تا دشمن را از عملکرد خود پشیمان کرده و اقتدار خود را در دنیا به نمایش بگذاریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که مردم صاحب این انقلاب بوده و خودشان نسبت به مسائل حساس بصیر و آگاه هستند، گفت: مردم ایران همواره در صحنه‌های حساس خروشیده و حماسه آفریده‌اند و بسیاری از فتنه‌ها را با حضور آگاهانه خود خنثی کردند، امسال نیز حماسه‌ای جدید و به یادماندنی خلق خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha