بی‌اقبالی جوانان به مراکز فرهنگی سنتی
کد خبر: 3786984
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

بی‌اقبالی جوانان به مراکز فرهنگی سنتی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد استان زنجان گفت: بررسی آمارها از ضریب نفوذ فرهنگی در جامعه نشان می‌دهد که جوانان به مراکز فرهنگی سنتی اقبال چندانی ندارند.

بی‌اقبالی جوانان به مراکز فرهنگی سنتیفاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: قرار گرفتن جوانان تحت تاثیر فرهنگ غرب در جامعه نگرانی ایجاد کرده است به همین منظور جلساتی با نام فرهنگ و فضای مجازی با حضور تولیدکنندگان فضای مجازی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این شورا ضمن بررسی فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی، سعی می‌شود تا کسب و کارهای این حوزه پایش شود تا جوانان به جای در معرض خطر قرار گرفتن، بتوانند در این فضا فعالیت مفید داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مورد ضریب نفوذ فرهنگی در استان زنجان تصریح کرد: سال گذشته 73 مجله و نشریه رسمی از این اداره مجوز گرفتند که 23 جلد آن معادل 31.58 درصد در حوزه جوانان است.
وی تعداد کتب غیردرسی چاپ شده در استان در سال 96 را 235 جلد برشمرد و گفت: از این تعداد 42 مورد یعنی 17.87 درصد به بخش جوانان اختصاص داشت و از بین 87 اثر نمایشی که از این اداره مجوز گرفتند، 15 مورد یعنی 19.23 درصد به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیروی جوان بوده است.
کرباسی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای انتشار 81 آلبوم موسیقی و اجرای کنسرت مجوز صادر شده است، بیان کرد: از این تعداد 50 مورد با 61.72 درصد توسط جوانان اجرا شده و از بین 175 مجوز سالیانه برای کانون‌ها و موسسات فرهنگی، 32 مورد معادل 18.28 درصد مربوط به جوانان است.
این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته 200 مورد چاپ کتاب اول داشتیم، ابراز کرد: 43 مورد با 21.5 درصد از تقاضای نویسندگان جوان بوده است که بررسی آمارها نشان می‌دهد، مراکز فرهنگی سنتی چندان مورد استقبال جوانان واقع نمی‌شود.
انتهای پیام
captcha