اجرای طرح «ندای رحمت» در مساجد و مدارس
کد خبر: 3787035
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

اجرای طرح «ندای رحمت» در مساجد و مدارس

حجت الاسلام مجیدی از ابلاغ شیوه نامه اجرای طرح ندای رحمت از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح با همکاری مساجد خبر داد و گفت: براساس این طرح تقویت ارتباط میان مدرسه و مسجد با محوریت خانواده مورد توجه است.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: حجت الاسلام «مهران مجیدی» از اجرای طرح «ندای رحمت» در مساجد تهران خبر داد و گفت: این طرح با همکاری نواحی آموزش و پرورش و مدارس شهر تهران با مساجد و نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می شود و شیوه نامه اجرای آن به مدارس از سوی نواحی آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: تقویت ارتباط میان مدرسه و مسجد با محوریت خانواده، دستیابی به الگوی قابل تعمیم،تحقق اهداف مرتبط تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بستر سازنده‌ تعامل مساجد و مدارس و جوان سازی و نشاط بخشی به مساجد از اهداف این طرح است.

مجیدی اظهار کرد: همچنین براساس این طرح تلاش می شود،پیوند عمیق‌تر میان مسجد و مدرسه با حفظ حریم و استقلال مساجد و مدارس دنبال شود و دستیابی به الگوی قابل تعمیم که تحقق اهداف مرتبط تربیتی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در بستر سازنده‌ تعامل مساجد و مدارس است، مورد توجه قرار گیرد.

رابط حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزان حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین گروه سنی از دایره مخاطبان مساجد هستند، خاطر نشان کرد: بخش مهمی از اهداف نظام تعلیم و تربیت، از طریق برقراری ارتباط هدفمند و پیوند نظام‌مند میان مدارس و مساجد محقق می شود و قرار است این طرح  به همه مدارس تهران ابلاغ می شود تا در زمینه فرهنگسازی و ایجادآمادگی تدریجی برای اجرای و فراهم آوردن امکان حضور ائمه جماعات همجوار در مدارس به منظور برقراری ارتباط معنوی و جذب دانش آموزان به فضای مسجد در مقاطع زمانی مناسب فراهم شود.

 مدیر ناحیه شهید نواب صفوی مرکز رسیدگی به امور مساجد همچنین گفت: بر اساس این طرح زمینه برقراری ارتباط خانواده ها با ائمه جماعات و مساجد در مدارس و مساجد منتخب از طریق انجمن اولیا و مربیان فراهم می شود، ضمن اینکه هماهنگی های لازم برای برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و مناسبتی مدارس در مساجد امکان پذیر می شود.

مجیدی تقدیر از ائمه جماعات مساجد و مدیران موفق مدارس در زمینه دستیابی به اهداف طرح پیوند مسجد و مدرسه با معرفی مرکز رسیدگی به امور مساجد و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در کمیته مشترک، به‌ منظور تقویت انگیزه‌، الگوسازی و جریان‌سازی، آموزش و توانمندسازی و معرفی ائمه جماعات مسلط به رفع شبهات و پاسخگویی و مشاوره به نیازهای معنوی دانش آموزان در قالب کمیته همکاری شهر تهران و حمایت و پشتیبانی معنوی و ارایه راهکارهای اجرایی را بخش دیگری از محورهایی نام برد که بر اساس این طرح دنبال می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: براساس این طرح همچنین الگوی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در مساجد منتخب به اجرا در می آید و پژوهش های کاربردی به منظور بررسی موانع جذب پایدار دانش آموزان به مساجد عملی و مسابقات قرآن، عترت و نماز و جشن های تکلیف و مسابقات احکام و تفسیر فرهنگیان در مساجد اجرا می شود.

مجیدی ادامه داد: مدارس و مساجد تهران بر طبق این بخش نامه موظف هستند که نسبت به احصای مدارس و مساجد همجوار اقدام کنند، همان گونه که بر اساس طرح پیوند و  مسجد و مدرسه، بیش از ۲۰۰ مدرسه در اجرای آن با یکدیگر همکاری و  مشارکت دارند.

انتهای پیام

captcha