الهام از بیانیه شیخ قاسم در شعار سالروز انقلاب بحرین
کد خبر: 3787051
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

الهام از بیانیه شیخ قاسم در شعار سالروز انقلاب بحرین

گروه بین‌الملل ـ گروه‌های معارض بحرینی با الهام از بیانیه اخیر شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان این کشور، «عزت و بیداری» را شعار هشتمین سالروز انقلاب 14 فوریه این کشور اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه خبری شبکه اللؤلؤة؛ جریان اسلامی «الوفاء» و جنبش آزادی‌ها و دموکراسی (حق) شعار «عزت و بیداری» برگرفته از بیانیه اخیر آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان این کشور را شعار هشتمین سالروز آغاز انقلاب 14 فوریه اعلام کردند.

در اطلاعیه این دو جریان معارض حکومت بحرین آمده است: «ما در سالروز مواضعی جاودان از مقاومت، آزادی و شهادت قرار داشته و به روزهای بزرگداشت انقلاب گرانقدرمان نزدیک می‌شویم. بنابراين «عزت و بیداری» را شعار هشتمین سالروز انقلاب 14 فوریه برمی‌گزینیم و همه ملت و انقلابیون را به آمادگی برای بزرگداشت این روز در همه زمینه‌ها فرامی‌خوانیم».

شهروندان بحرینی در حالی برای گرامیداشت هشتمین سالروز انقلاب در این کشور آماده می‌شوند که حکومت این کشور همچنان به بازداشت علما و معارضان ادامه می‌دهد.

محکومیت بازداشت مجدد سیدمجید مشعل

اين بازداشت‌ها محکومیت‌هایی را در پی داشته است و در همین راستا سازمان آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر، بازداشت مجدد سیدمجید مشعل، رئیس شورای علمای شیعیان بحرین پس از گذشت مدت کوتاهی از آزادی وی را محکوم کرد.

حسین عبدالله، مدیر اجرایی سازمان آمریکایی‌ها برای دموکراسی و حقوق بشر، اظهار کرد: بازداشت مجدد سیدمجید مشعل گویای آن است که مسئولان بحرینی همچنان حق شیعیان در آزادی بیان و برپایی تجمع را نادیده می‌گیرند.

وی همچنین خواستار آزادی فوری رئیس شورای علمای شیعیان بحرین و توقف به حاشیه راندن جامعه شیعیان این کشور شد.

یادآور می‌شود مقامات بحرینی هشتم بهمن‌ماه سیدمجید مشعل، رئیس شورای علمای شیعیان این کشور، را پس از گذراندن دو سال و نیم حبس آزاد کردند، اما  نظامیان وابسته به حکومت فقط پس از گذشت 24 ساعت از آزادی وی، بار دیگر این روحانی شیعی را بازداشت کردند.

انتهای پیام

captcha