تشریح جزئیات «سوگواره یاس نبوی»/ ثبت 70 موقوفه جدید در استان مرکزی
کد خبر: 3787052
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

تشریح جزئیات «سوگواره یاس نبوی»/ ثبت 70 موقوفه جدید در استان مرکزی

گروه معارف - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به تشریح جزئیات «سوگواره یاس نبوی» پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 70 مورد وقف جدید در سطح استان مرکزی به ثبت رسیده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز 14بهمن‌ماه در نشست خبری «سوگواره یاس نبوی» که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، گفت: سوگواره یاس نبوی به منظور تعظیم شعائر دینی از 17 بهمن آغاز و تا 21 همین ماه ادامه دارد.
وی تصریح کرد: سوگواره یاس نبوی در 56 بقعه شاخص به صورت ویژه و در مجموع در 70 بقعه برگزار می‌شود، در این ایام که مقارن با ایام دهه فجر نیز هست 53 سخنران شاخص در امامزادگان شاخص به ایراد سخن می‌پردازند در 29 بقعه نیز شام غریبان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام دلاوری با اشاره به برپایی 9 نمایشگاه غرفه محصولات فرهنگی، اظهار کرد: برپایی 12 خیمه ویژه کودک و نوجوان، گردهمایی هیئات مذهبی در 56 بقعه متبرکه، برپایی نماز جماعت در سه نوبت صبح، ظهر و مغرب در 47 بقعه، اعزام 27 مبلغ غیربومی متخصص، و 30 مبلغ بومی از دیگر برنامه‌های سوگواره یاس نبوی است.
وی از برپایی 22 ایستگاه «همه واقف باشیم» با استقرار کارشناس آشنا به وقف خبرداد و گفت: از دیگر برنامه‌های این ایام می‌توان به برپایی 33 خیمه مشاوره و خانواده، 23 همایش ویژه «رهروان یاس نبوی» با محوریت دختران انقلاب، قرائت خطبه فدکیه و زیارت حضرت زهرا(س) در 38 بقعه و استفاده از سخنران ملی و استانی در سطح بقاع اشاره کرد.
حجت‌الاسلام دلاوری با بیان اینکه تقارن ایام شهادت حضرت زهرا(س) با ایام دهه فجر بهترین فرصت برای معرفی دستاوردهای اوقاف به عموم شهروندان است، اضافه کرد: برپایی غرفه اوقاف در نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در 40 سالگی به منظور تشریح چگونگی وقف‌های مختلف و آشنایی هرچه بیشتر مردم با این فرهنگ از برنامه‌هایی است که در ایام دهه فجر تعریف شده است، لذا اوقاف اجرای 100 برنامه را در این دهه در دستور کار دارد.
وی با اشاره به قدمت وقف از دیرباز تاکنون، بیان کرد: امروز خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته در تمام شهرستان‌ها اداره اوقاف وجود دارد که این مهم حاکی از رشد در این حوزه است، ساخت 6 هزار واحد مسکونی و واگذاری به اقشار کم درآمد و محروم از دیگر خدمات ارائه شده اوقاف است.
حجت‌الاسلام دلاوری گفت: ایجاد فضای تجاری مناسب همچون ثنا و آسمان، ساخت مجتمع پزشکی نوین در کرهرود، ایجاد مزرعه مکانیزه و پیشرفته کشاورزی با 1200 هکتار، ایجاد گاوداری صنعتی بزرگ با 550 رأس دام، اسانس‌گیری از گیاهان، پرورش 3 هزار رأس دام سبک و فعالیت در حوزه تولید گوشت و طیور از دیگر خدمات اوقاف در طول خدمت خود است.
وی در خصوص پروژه‌های بازسازی بقاع متبرکه هم گفت: در 120 بقعه متبرکه مشغول بازسازی طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای هستیم، بازسازی بقاع متبرکه میراثی نیز با کمک میراث فرهنگی انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام دلاوری اضافه کرد: سال گذشته در قالب طرح دست‌های مهربانی 320 بسته به ارزش 30 میلیون تومان به نیازمندان از محل موقوفات و نیت واقفان اهدا شد، امسال این بسته‌ها به 700 مورد افزایش می‌یابد، همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 70 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.
انتهای پیام

captcha