عشق به امام حسین(ع) دلیل ساخت «خون خدا» است
کد خبر: 3787193
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
کارگردان فیلم «خون خدا»:

عشق به امام حسین(ع) دلیل ساخت «خون خدا» است

گروه هنر ــ مرتضی‌علی عباس‌میرزایی در نشست خبری فیلم «خون خدا» در جشنواره فیلم فجر گفت: عشقی که از سیدالشهداء(ع) در وجود همه ماست، دلیل اصلی ساخت این اثر سینمایی است.

عشق به امام حسین(ع) دلیل ساخت «خون خدا» است

به گزارش ایکنا، در حاشیه سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، نشست خبری فیلم سینمایی «خون خدا» با حضور مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، کارگردان، سیاوش حقیقی، تهیه‌کننده، رضا اخلاقی‌راد، شیوا ابراهیمی، خسرو احمدی، سعید داخ، بازیگران، امروز چهاردهم بهمن‌ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در ابتدای جلسه، کارگردان فیلم گفت: هرکسی در زندگی شخصی خود به مجموعه‌ای از معنا و مفهوم می‌رسد که ممکن است با معنا و مفهومی که دیگران باور دارند، تفاوت داشته باشد. این فیلم دغدغه روزگار من است. من در سینما به دنبال دریافت معانی جدید هستم.

وی افزود: اگر مردم به دنبال کار متفاوت باشند، از این کار استقبال خواهند کرد. من هیچ‌گاه به دنبال ساخت فیلم برای گروه هنر و تجربه نیستم و دوست دارم فیلم من را همه ببینند. درباره سختی‌های این اثر باید اعلام کنم در برخی مواقع، روزی 18 ساعت کار می‌کردیم، بدون اینکه یک نفر از عوامل احساس خستگی کند. امیدوارم این عشق به دیگران هم منتقل شود.

این کارگردان درباره فیلم‌نامه این اثر تصریح کرد: در این فیلم‌نامه از مشاوره دیگران هم بهره برده‌ام. منظور در بازنویسی فیلم‌نامه، صاحب‌نظران، دیدگاه‌هایشان را پیرامون سناریو به من بیان کردند. موزیک این فیلم در آلمان ساخته شد و فیلمبرداری نیز در 25 روز انجام شد.

این سینماگر ادامه داد: من از خشونت بیزارم، به همین دلیل، در کارهایم از این مسئله پرهیز می‌کنم. نکته بعدی که باید بگویم به موضوع معجزه بر می‌گردد. هر لحظه که نفس می‌کشیم، معجزه‌ای رخ داده است. درباره امام حسین(ع) و عشق عاشقان به وی باید بگویم وجود مبارک همه ما به عشق امام حسین(ع) است. پس برای چه نباید انتظار داشته باشیم که سیدالشهداء به کارتن‌خواب هم توجه کند.  

عباس میرزایی درباره بازیگر فیلمش هم تصریح کرد: شاید چهره وی به گونه‌ای نباشد که عده‌ای بخواهند عکسش را روی بیلبوردهای تبلیغی بگذارند. اما به باورم وی جزء بااستعدادترین بازیگران ایران است. وی جایزه بهترین بازیگری را از جشنواره‌های خارجی گرفته است. به همین دلیل، افتخار می‌کنم که او در کارم حاضر است. نکته‌ای را درباره بازیگران فعلی سینما هم باید بیان کنم. متأسفم که عده‌ای از بازیگران حاضر به بازی در آثار دینی نیستند. من و دستیارم در این اثر به بسیاری از بازیگران مطرح زنگ زدیم، ولی آنها اظهار بی‌علاقگی برای حضور در کارهای دینی می‌کردند، و لیکن خوشحالم در چهل سالگی انقلاب، با بازیگرانی عکس یادگاری می‌گیریم که به معنای این کار باور دارند.

حقیقی، تهیه‌کننده فیلم هم اظهار کرد: چون موضوع فیلم برگرفته از واقعیت است و محور نیز عاشوراست، علاقه پیدا کردم آن را تولید کنم. البته من به معنای امروزی که از آدم‌های مذهبی رایج است، مذهبی نیستم، ولی باوری که در دلم دارم، برایم عزیز است. در این میان، نام و عشق امام حسین(ع) جایگاه وِیژه دارد. درباره سختی‌های این فیلم باید نکته‌ای را بیان کنم و آن اینکه به علت لوکیشن‌های زیاد، ما با سختی فراوانی رو به رو شدیم، اما عشق به امام حسین(ع) به ما انگیزه لازم را داد.

وی ادامه داد: این فیلم جزء کم‌هزینه‌ترین فیلم‌های سینما است. در این میان، بنیاد فارابی 30 درصد در هزینه‌های فیلم مشارکت داشته است. درباره میزان هزینه فیلم هم باید بگویم 700 میلیون خرج اثر شده است. درباره اکران نیز باید بگویم تلاش می‌کنیم در ایام محرم، فیلم را روی پرده ببریم. البته چندین نفر از پخش‌کننده‌هایی که علاقمند کارهای مذهبی هستند، برای همکاری در پخش اعلام آمادگی کرده‌اند.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: در این فیلم، از بازیگران چهره استفاده نکردیم تا بخواهیم گیشه را به دست آوریم. هرچند بازیگران فعلی کار با تمام وجودشان برای این فیلم زحمت کشیدند. درباره مباحث دینی فیلم هم باید بگویم به دلیل تسری خرافات در این حوزه، عده‌ای نسبت به این دست موضوعات عکس‌العمل منفی نشان می‌دهند. به همین دلیل ممکن است عده‌ای نسبت به فیلم عکس‌العمل نشان دهند.

وی افزود: من مدتها در حرم امام رضا(ع) به عنوان خادم مشغول بوده‌ام و سه بار هم معجزه را با چشم خود مشاهده کرده‌ام. در این راستا، متأسفم فضا به گونه‌ای شده که باور معجزه برای عده‌ای سخت است.

در ادامه جلسه، رضا اخلاقی راد، بازیگر فیلم درباره نقش خود اظهار کرد: هر نقشی دشواری‌های خودش را دارد. در این کار، من محدودیت‌هایی در بازی داشتم. با این وجود از کار خود راضی هستم. همچنین برای نزدیک شدن به نقش، با کارتن‌خواب‌های بسیاری صحبت کردم تا به بهترین شکل، ایفای نقش کنم.

وی ادامه داد: برایم دردناک است که می‌بینم عشق تا به این اندازه کم‌رنگ شده است. برای این کار، به واسطه گریم، از مسجد بیرون شدم یا عده‌ای به رویم تف انداختند! این نشان می‌دهد که ما دائم در حال قضاوت کردن هستیم. پس این فیلم تلنگری برای همه است تا به پیرامون خود بیشتر بنگرند. شهرام نجاری، فیلمبردار این فیلم درباره اثر خود گفت: من به سرعت با ذهنیت کارگردان همخوان شدم. به همین دلیل، معتقدم این بهترین کاری است که تا به حال انجام داده‌ام.

انتهای پیام

captcha