نهادهای غیرمتولی برگزاری مسابقات قرآنی را به مؤسسات قرآنی بسپارند
کد خبر: 3787235
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸

نهادهای غیرمتولی برگزاری مسابقات قرآنی را به مؤسسات قرآنی بسپارند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه چه لزومی دارد نهادهایی که متولی برگزاری مسابقات قرآنی نیستند، این مسابقات را با هزینه‌های کلان برگزار کنند، گفت: هزینه‌کردهای مسابقات قرآنی سایر نهادها باید در مؤسسات قرآنی هزینه شود.

لزوم تزریق هزینه‌کرد مسابقات قرآنی دستگاه‌های غیرمتولی به موسسات قرآنی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه در اساسنامه سازمان اوقاف، چند وظیفه اساسی تعریف شده است، اظهار کرد: حفظ و صیانت از موقوفات، اجرای امینانه نیات واقفان، برنامه‌های فرهنگی امامزادگان و اماکن مذهبی و برگزاری مسابقات قرآن از جمله وظایف اساسی سازمان اوقاف به‌شمار می‌رود.
وی ادامه داد: امسال بودجه قرآنی، 27 میلیارد تومان برای کل کشور مصوب شده است که باید دید چه میزان از این اعتبار تخصیص خواهد یافت، براساس تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تربیت حافظان قرآن، نباید این میزان بودجه برای فعالیت‌های قرآنی درنظر گرفته شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوانبخت با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن از جمله وظایف اساسی سازمان اوقاف است، بیان کرد: مرحله شهرستانی و استانی به عهده استان‌ها بوده و مرحله کشوری نیز هر سال در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود و نفرات منتخب مرحله کشوری نیز به مرحله بین‌المللی راه می‌یابند.
وی با اشاره به اینکه اکنون هرکدام از دستگاه‌ها برای خود مسابقات قرآن مجزا برگزار می‌کنند، بیان کرد: چه لزومی دارد تمامی نهادها مسابقات قرآنی را با هزینه‌های کلان برگزار کنند، وقتی متولی این امر در نظام، سازمان اوقاف تعریف شده است، در این رابطه باید آسیب‌شناسی صورت گیرد که مشخص شود اثربخشی این مسابقات چه بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تأکید کرد: بودجه‌های مسابقات قرآنی سایر نهادها باید در موسسات قرآنی هزینه شود و نیاز است که تمامی مسئولان در مسابقات قرآنی حضور داشته و حمایت خود را از این امر نشان دهند، چرا که افتخارات قرآنی استان بسیار زیاد است.
انتهای پیام

captcha