ثبت نام ۸ هزار یزدی در آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن»
کد خبر: 3787353
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

ثبت نام ۸ هزار یزدی در آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن»

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: تاکنون بیش از ۸ هزار نفر از این استان در آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن کریم» ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدحسین کاظمی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا یزد، با اشاره به اینکه این استان مهیای بزرگترین رویداد قرآنی است، اظهار کرد: تاکنون بیش از هشت هزار نفر در استان در این رویداد قرآنی ثبت نام کرده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ثبت نام در رشته‌های روخوانی، ترجمه مفاهیم قرآن و سبک زندگی و سیره معصومان(ع) در بخش الکترونیکی و رشته‌های مهارتی شامل تفسیر قرآن، حفظ و معارف موضوعی، حفظ و معارف حدیث تا 30 بهمن‌ماه تمدید شده، امکان افزایش این آمار وجود دارد.
کاظمی از رشد تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در این استان خبر داد و افزود: این آمار در سال گذشته بیش از 6900 نفر بوده است و امیدواریم با توجه به استقبال خوب همشهریان این آزمون هرچه باشکوه‌تر و با کیفیت خوبی برگزار شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: استان برای برگزاری این آزمون آماده می‌شود و تمام امکانات برای باشکوه برگزار شدن بزرگترین رویداد قرآنی به‌کار گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بیش از 60 هزار دانش آموز نیز برای حفظ جزء 30 در طرح بشارت 1452 ثبت نام کرده‌اند، افزود: آزمون دانش آموزان به صورت شفاهی برگزار خواهد شد.
کاظمی از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در روز 9 اسفندماه سال جاری در استان خبر داد و بیان کرد: این آزمون در 15 حوزه امتحانی در سطح استان برگزار می شود.
وی ادامه داد: از این تعداد سه حوزه امتحانی مربوط به زندان های مرکزی یزد، اردکان و خاتم است و تاکنون بیش از 800 نفر از زندان‌های استان شامل کارکنان و مددجویان و سربازان وظیفه در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.
کاظمی بیان کرد: ثبت نام در این آزمون از طرف امامزادگان، موسسات و یا داوطلب آزاد صورت گرفته که تاکنون 492 نفر در بخش داوطلب آزاد در استان ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha