اهدای پنج هزار جلد کتاب از سوی خیرین به بزرگترین کتابخانه کشور
کد خبر: 3787396
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

اهدای پنج هزار جلد کتاب از سوی خیرین به بزرگترین کتابخانه کشور

گروه فرهنگی ــ صبح امروز، ۱۵ بهمن ماه، کتابخانه مرکزی مشهد پس از ۲۳ سال افتتاح شد. این پروژه از به‌روز‌ترین کتابخانه‌های کشور است که پنج هزار جلد از کتاب‌های موجود در آن را خیرین اهدا کرده‌اند.

افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد در مدت کوتاه یک کار جهادی بودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا کلایی، شهردار مشهد، امروز، 15 بهمن در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات همین کتابخانه اظهار کرد: این پروژه 19 سال پیش باید افتتاح می‌شد. 4 ماه پیش فرماندار مشهد تماس گرفت و گفت شهرداری به این نهاد بدهی‌هایی دارد و باید پای کار بیاید. شهرداری مشهد از این مجموعه بازدید کرد و گفته شد که قرار است 4 ماه آینده این پروژه افتتاح شود. فقط اسکلت بنا ساخته شده بود و مطمئن بودیم این اتفاق رخ نخواهد داد.
 
وی ادامه این کتابخانه در طول 4 ماه ساخته و افتتاح شد و بعدها بخش‌های دیگر آن تکمیل خواهد شد. آنچه اهمیت دارد فرایند انجام این کار است. این پروژه برای مردم بود و اگر چنین نیود، این اتفاق رخ نمی‌داد.
 
کلایی اظهار کرد: بر سر موضوع این پروژه همدلی وجود داشت که این مسئله مهمی است و در آینده پروژه‌های زیادی داریم که باید با همین الگو اجرا شوند. همه مدیران دست‌اندرکار هر هفته بازدید و نحوه پیشرفت پروژه را ارزیابی می‌کردند. اگر پشتکار و جدیت در اجرای این طرح نبود، این پروژه می‌توانست تا 10 سال دیگر هم طول بکشد.
 
شهردار مشهد با اشاره به الگوبرداری از افرادی که برای مردم صدق نیت به خرج دادند، گفت: باید روند اداری طرح‌ها کوتاه شود، زیرا هر کسی که دستی در این کار داشت مطمئن بود این پروژه در این مدت به نتیجه نمی‌رسد.
 
کلایی تصریح کرد: اگر چنین اقداماتی برای مردم باشد و امید و همدلی در آن وجود داشته باشد، چنین پروژه‌هایی عملی می‌شود. جدیت جناب میرزایی، سرپرست سابق استانداری خراسان رضوی، تأثیر زیادی داشت و شاید اگر نبود، این اتفاق رقم نمی‌خورد.
 
در ادامه حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، گفت: مفتخریم کتابخانه مرکزی مشهد پس از 23 سال افتتاح شد. این پروژه از به‌روزترین کتابخانه‌های کشور است و پنج هزار جلد کتاب را خیرین اهدا کرده‌اند.
 
وی اظهار کرد: این پروژه بزرگ عنایت خداوند بزرگ اجرا شد؛ همچنین باید به آستان مقدس حضرت رضا(ع) شکر به جای آورد که این اتفاقات خوب به پاس حضور ایشان در مشهد است.
 
سبزیان ادامه داد: کار جهادی بزرگی در مشهد انجام شد و آن این بود که مجموعه‌های مختلفی در این پروژه حضور داشتند تا از نزدیک با این پروژه آشنا شوند. 45 روز روی این پروژه کار شد. 368 سرباز جبهه دانایی در این مسیر کمک کردند. 
 
سبزیان در پایان گفت: در راستای اجرای این طرح رسانه‌ها نیز پیگیر بودند که همین امر موجب تلاش بیشتر شد. مشهد قطب علم کتابداری است. 
 
انتهای پیام
captcha