مهم‌ترین دستاورد انقلاب، قدرت تغییر در نگرش و ارزش‌هاست
کد خبر: 3787426
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی:

مهم‌ترین دستاورد انقلاب، قدرت تغییر در نگرش و ارزش‌هاست

گروه فرهنگی ــ مختارپور با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد انقلاب، قدرت تغییر و تحول در نگرش، بینش و ارزش‌هاست، افزود: انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی است و در نتیجه مهم‌ترین دستاوردهای آن هم دستاوردهای فرهنگی است‌.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مهم‌ترین دستاورد انقلاب، قدرت تغییر در نگرش و ارزش‌هاستبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی صبح امروز، 15 بهمن در آیین افتتاحیه کتابخانه مرکزی مشهد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی است و در نتیجه مهم‌ترین دستاوردهای آن هم دستاوردهای فرهنگی است‌؛ اما تمام این دستاوردهای علمی، پژوهشی و صنعتی در مقابل دستاورد اصلی انقلاب اسلامی چیز زیادی نیست؛ آن دستاورد، دستاوردی است که به تعبیر مقام معظم رهبری تحول در وجود انسان‌ها بود. 
 
وی ادامه داد: بعد از پایان دفاع مقدس، دورانی شروع شد که دشمن و استکبار جهانی از طریق رسانه‌ها، مطبوعات، کتاب، فیلم و ماهواره‌ها شروع به تهاجم با هدف تغییر نگرش و بینش در نسل جدید انقلاب کردند و امید بستند به این‌که این تهاجم فرهنگی به زودی منجر به این می‌شود که نسل جدیدی از جوانان بر سر کار خواهند آمد، آرام آرام از انقلاب فاصله می‌گیرند و عقب‌گرد نشان می‌دهند و نسبت به آرمان‌های انقلاب تجدیدنظرطلبی می‌کنند. 
 
دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: سه دهه از انقلاب گذشت و زمانی که پیدایش گروهک‌های تکفیری و داعش توسط استکبار شروع شد، ناگهان اتفاقی رخ داد که تمام این معادلات و محاسبات را به هم ریخت؛ علاوه بر حضور جوانان در عرصه‌های علم، تکنولوژی، فناوری، نانو و عرصه‌های فرهنگی، ناگهان نسل جدیدی از جوانان ظهور کردند که نه انقلاب و حضرت امام  و نه دفاع مقدس را دیده بودند و بعد از حمله گروهک‌های تکفیری از میان همین جوانان مدافعان حرم برخواستند و تمام محاسبات دشمن را به هم ریختند.
 
سیاسی‌ترین کار در کشور، کار اقتصادی است
در ادامه این نشست علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی گفت: امروز سیاسی‌ترین کار در کشور، کار اقتصادی است و اگر می‌خواهیم مردم در انتخابات شرکت کنند و فعالیت سیاسی انجام دهند، در رأس آن باید کار اقتصادی انجام دهیم. امروز سیاسی‌ترین کار در کشور، کار اقتصادی است و اگر می‌خواهیم مردم در انتخابات شرکت کنند و فعالیت سیاسی انجام دهند، در رأس آن باید کار اقتصادی انجام دهیم که مردم اعتماد کنند و به صحنه بیایند و امیدوار باشند. باید نشاط اجتماعی را افزایش دهیم تا بتوانیم در صحنه حضور داشته باشیم. 
 
رزم‌حسینی ادامه داد: به دلیل این‌که ما در آغاز 50 سالگی انقلاب هستیم، شاید لازم باشد که بازتعریف مجددی از انقلاب داشته باشیم و این فرصت دهه فجر هم غنیمتی است که ما اهداف انقلاب را بازخوانی کنیم. 
 
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات مختصری که دارم در حوزه زیرساخت‌ها، نظام در 40 سال گذشته اقدامات اساسی انجام داده و شاید هم در دوره 50 سالگی ضرورت آنچنانی نباشد که ما زیرساخت‌ها را مجدد بازسازی کنیم.
 
رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: ما در خراسان رضوی امیدواریم که در این مدتی که در خدمت مردم خراسان هستیم، منابع را در خانوار روستایی متمرکز کنیم؛ چون ما برای همین انقلاب کردیم که مردمی متمکن و متدین داشته باشم و اگر امروز کاستی‌ها و ناکارآمدی‌هایی در عرصه اقتصادی داریم، باید آغاز 50 سالگی را به سمت تقویت اقتصاد خانوار روستایی و شهری ببریم و از و فرهنگ‌سازی شروع کنیم؛ هم فرهنگ کتاب‌خوانی، هم فرهنگ گسترش اقتصادی و سیاسی، اخلاق و رفتار سیاسی، وحدت بین حوزه و عقلانیت سیاسی. 
 
وی افزود: باید همه فعالان سیاسی در این 50 سالگی با هم پیمان ببندند و اگر سلیقه‌های سیاسی داریم، در حوزه انتخابات به آن بپردازیم و بعد از آن به سمت آبادانی و سازندگی کشور و استان خودمان برویم. 
 
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: خراسان رضوی به برکت امام رضا(ع) که معشوق همه عالمیان است، فرصت فوق‌العاده‌ای در حوزه اقتصادی و فرهنگی دارد. اگر استان نمونه کشور شویم، باید همه ما، احزاب و گروه‌ها به خصوص علمای دین و ائمه محترم جمعه  دست به دست هم دهیم. 
 
رزم‌حسینی افزود: ما به جوانانی که به نظام بدبین و به دین بدبین هستند، کمتر توجه کردیم و آن‌ها را نساختیم؛ چرا در استان خراسانی که نزدیک به 90 هزار میلیارد سپرده‌ بانکی‌ دارد فقط از 52 درصد آن در استان استفاده می‌شود و بقیه از استان خارج می‌شود. چرا فضای کسب و کار عزت‌مند و مطمئنی برای مجاهدین اقتصادی فراهم نکنیم که در استان خراسان رضوی شغل ایجاد کنند و اقتصاد مردم را تقویت کنند، باید الگوی اقتصاد مقاومتی را برای استان پایدار کنید. 
 
وی گفت: راز و رمز این کار حفظ وحدت استانی است و هرکس باهر گرایشی و  سلیقه‌ای که دارد، باید حرف اولش آن باشد که می‌خواهد استان را توسعه‌یافته کند و آن را اقتصادی اداره کند.
 
استاندار خراسان رضوی افزود: چهلمین سالگرد انقلاب را تهنیت و تبریک می‌گویم و از تمام مسئولان استان و همه کسانی که کمک کردند تا این بنای فاخر و مهم را آماده بهره‌برداری کنیم، تشکر می‌کنم.
 
انتهای پیام
captcha