همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: 3787475
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
یکم اسفند؛

همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

گروه معارف ــ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: یکم اسفندماه سال جاری، اولین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

اولین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند، امروز، ۱۵ بهمن در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اولین دستورات الهی در مورد نماز است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی صادر شده و دشمن نیز توطئه‌های خود را علیه انقلاب در طول این سال‌ها انجام داده است، تصریح کرد: خداوند مطالبه‌ای در ازای این حکومت اسلامی که در اختیار امت اسلامی قرار داده، دارد این مطالبه تنها نماز خواندن نیسا بلکه به پاداشتن نماز است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند بیان کرد: در همین راستا اولین همایش ملی " نماز، هویت و جوانان" در چهار محور روانشناسی، اخلاقی، اجتماعی و عرفان اسلامی برگزار می‌شود.

جعفری ادامه داد: در این همایش بخش روانشناسی با موضوعات نماز و هویت فردی، نماز و نیازهای فطری، نماز و تربیت، نماز و کاهش آسیب‌های روانشناختی، نماز و بهزیستی معنوی، نماز و خود تنظیمی، سیره اهل بیت(ع)، قرآن، حدیث و توصیه‌ها برگزار می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند افزود: بخش اخلاقی نیز شامل؛ موضوعات نماز و تعالی اخلاقی، نماز و تقویت اراده، نماز و فضایل اخلاقی، نماز و حیات طیبه، نماز و مسئولیت‌پذیری و نماز و بازدارندگی از رذایل اخلاقی برگزار می‌شود.

جعفری تصریح کرد: بخش اجتماعی نیز شامل؛ موضوعات نماز و هویت خانواده، نماز و انسجام اجتماعی، نماز و جامعه سالم، نماز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نماز و امنیت اجتماعی، نماز و سرمایه اجتماعی و نماز و سبک زندگی می‌شود.

وی ادامه داد: بخش عرفان اسلامی نیز در موضوعات نماز و تعالی روح، اسرار عرفانی نماز، نماز و انسان کامل، نماز در سلوک عارفان برگزار می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه ار ۱۵ شهریورماه فراخوان همایش ارائه شده است، افزود: ۱۰۰ مقاله در ۴ محور از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

جعفری با بیان اینکه این همایش یکم اسفندماه سال جاری در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود، یادآور شد: مقالات در حال داوری است و تا ۴ روز آینده روند داوری به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

captcha