از مرمت منزل محرومان تا برپایی محافل قرآنی در شیراز
کد خبر: 3787507
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
همزمان با ایام دهه فجر صورت می‌گیرد؛

از مرمت منزل محرومان تا برپایی محافل قرآنی در شیراز

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز از اجرای یك هزار برنامه طی ایام‌الله دهه فجر به‌همت این ناحیه از سپاه خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در بخش مختلفی نظیر محرومیت‌زدایی و مرمت و احداث منزل محرومان، محافل قرآنی و غیره برگزار می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، مجید علیپور، فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز امروز، 15 بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از اجرای بیش از یك هزار برنامه در 85 عنوان و 6 سرفصل به‌همت این ناحیه از سپاه در شیراز خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در سرفصل‌های بزرگداشت انقلاب، بزرگداشت شهدا، محرومیت‌زدایی، مراسم‌ فرهنگی و هنری، مسابقات ورزشی و نشست‌های بصیری طی ایام‌الله فجر در شیراز اجرا می‌شوند.
وی، برپایی پرده‌خوانی انقلاب، جشنواره‌های هنری و انیمیشن، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و افزود: در بحث محرومیت‌زدایی فعالیت‌های مختلفی را در بخش‌های فرهنگی، امنیتی، اجتماعی، عمرانی انجام می‌دهیم.

بهره‌برداری از 110 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی
علیپور با بیان اینكه در ایام دهه فجر 110 پروژه عمرانی در این بخش به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تكمیل مسجد، مرمت 64 مورد منزل محرومان، احداث 14 مورد منزل محرومان، آب‌رسانی، احداث خانه عالم، احداث مجتمع فرهنگی ـ مذهبی، برپایی 11 كارگاه اشتغالزایی از جمله فعالیت‌های این بخش هستند.

توزیع بسته ارزاق میان نیازمندان
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با یادآوری اینكه این فعالیت‌ها در قالب قرارگاه شهید اسكندری انجام می‌شوند، گفت: تأمین جهیزیه و توزیع بسته ارزاق میان نیازمندان در ایام‌الله دهه فجر نیز صورت خواهد گرفت.
وی بیان كرد: علاوه بر این‌ها 14 عنوان مراسم فرهنگی اعم از محافل انس با قرآن، مسابقه عكس و فیلم، مشاوره خانواده، نمایشگاه «ما می‌توانیم» و همچنین مسابقات ورزشی، پیاده‌روی خانوادگی و نشست‌های بصیرتی طی این ایام برگزار خواهند شد.

اعلام فراخوان كشوری جشنواره فیلم عمار
علیپور همچنین حمایت و برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان كرد و گفت: فراخوان كشوری برای تهیه‌كنندگان فیلم‌ها با موضوع آسیب‌های اجتماعی اعلام كردیم كه از بهترین فیلم‌ها در این بخش نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این نكته كه انقلاب اسلامی یك پدیده بی‌نظیر در عالم بوده است كه از ابتدا تاكنون هیچ وابستگی به شرق و غرب عالم نداشته و ندارد، گفت: انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری امام و با تأسی از آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) به پیروزی رسید.
وی با بیان اینكه در طی عمر 40 ساله انقلاب دشمنان همه نوع توطئه‌ و جنایتی برای از پا درآوردن انقلاب انجام دادند اما همواره در این راه با شكست مواجه شدند، گفت: امروز هم دشمن با همان اهداف و اراده اما با شیوه‌های دیگر این انقلاب را خار در چشم خود می‌داند لذا از تمام ابزار و امكانات خود استفاده می‌كند تا بتواند تأثیرگذاری تفكر انقلاب و حركت پرشتاب و رو به جلو آن را متوقف كند.

تلاش دشمن برای نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب
علیپور یادآور شد: دشمن امروز در سه موضوع برای رسیدن به یك هدف كار می‌كند و در این سه موضوع با در اختیار داشتن قدرت رسانه‌ای و فریب افكار عمومی به دنبال رسیدن آن هدف است كه اولین موضوع بحث نادیده گرفتن دستاوردهای انقلاب است.
وی با تأكید بر اینكه در طول 40 سال گذشته در حوزه‌های مختلف علی رغم داشتن محدودیت‌ها و مشكلات و تهدیدات دارای دستاوردهای بی نظیری هستیم، گفت: ما جمهوریت نظام را به رخ همه عالم كشیده‌ایم و هر سال یك انتخابات برگزار كردیم و مردم سالاری دینی را به عینیت بخشیدیم.
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با بیان اینكه دشمن به شدت تلاش می‌كند تا دستاوردهای انقلاب را نادیده گرفته و یا كم اهمیت جلوه دهد، گفت: تحریف دوران قبل از انقلاب و وارونه جلوه دادن آن دوران سیاه پهلوی به صورت ویژه نیز در دستور كار دشمن است.

دشمن تلاش می‌كند كه وجود برخی از مشكلات را به كلیت نظام تعمیم دهد
علیپور اظهار كرد: یكی از اقداماتی كه دشمن انجام می‌دهد این است كه فساد و وابستگی و تاریكی دوران پهلوی را مخفی كرده و آن را تحریف كند و در كنار آن هم مشكلاتی كه شاید زیبنده نظام و مردم نباشد، برجسته كند و به كلیت نظام تعمیم دهد؛ اگر جایی فساد و یا سوء مدیریت و تدبیر باشد به صورت ویژه آن را برجسته می‌كند و طوری وانمود می‌كند كه همه كلیات نظام و دولت‌ها این بوده است.
وی با تأكید بر اینكه ما منكر وجود مشكلات نیستیم اما این فضایی كه دشمن دارد ایجاد می‌كند فضایی است كه واقعیت‌ها را به نوعی دیگر بیان می‌كند، گفت: دشمن در این سه عرصه كار می‌كند تا مردم را نسبت به وضع موجود و آینده انقلاب ناامید كند و این مهم‌ترین راهبرد امروز دشمن است زیرا از قبل ناامیدی، نارضایتی و اغتشاش ایجاد می‌شود.

خدمت‌رسانی به مردم؛ راهكار عملی مقابله با دشمنان
علیپور، راهكار عملی مقابله با توطئه‌های دشمنان را خدمت‌رسانی به مردم توصیف كرد و گفت: باید همه مسئولان یادشان باشد این میز و صندلی مرهون خون شهداست و باید قدردان این نعمت باشیم.
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با بیان اینكه مردم 40 سال است كه پای انقلاب ایستاده‌اند، افزود: انتظار است كه مسئولان نیز نسبت به خدمت‌رسانی به مردم اهتمام ویژه‌تری داشته باشند و اگر امروز مردم دغدغه معیشت و اشتغال دارند، باید این دغدغه آن‌ها برطرف شود.
وی اضافه كرد: تجربیات گذشته نشان می‌دهد كه تنها راه حل مشكلات فعلی، نگاه به درون كشور است كه باید از اقتصاد مقاومتی در این راستا بهره جوییم.
انتهای پیام

captcha