کانادایی‌های آشنا به جرایم ضد دینی؛ موافقان روز مقابله با اسلام هراسی
کد خبر: 3787554
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
نظرسنجی‌ها نشان داد؛

کانادایی‌های آشنا به جرایم ضد دینی؛ موافقان روز مقابله با اسلام هراسی

گروه بین‌الملل ـ بر اساس یک نظر‌سنجی تازه در کانادا افرادی که از حملات به جوامع مسلمان کانادا آگاه هستند، از تعیین روز ملی «یادآوری و اقدام علیه اسلام‌هراسی» حمایت کرده‌اند.

کانادایی‌های آشنا به جرایم ضد دینی؛ موافقان روز مقابله با اسلام هراسیبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مسلم‌لینک؛ جرایم مربوط به اسلام هراسی در سال 2017 با رشد 151 درصدی روبرو بوده است. آمار سال گذشته مرکز آمار کانادا نیز نشان می‌دهد جرایم مربوط به تنفر نژادی، دینی و گروه‌های اقلیت، در این کشور رشد چشمگیری داشته است.

نتایج یک نظر سنجی که در سطح ملی در این کشور به تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد 67 درصد از مردم با تعیین روز 29 ژانویه به عنوان روز ملی یادآوری و اقدام علیه اسلام‌هراسی موافق نیستند.

1100 نفر در این نظر سنجی که در سراسر کانادا از اواخر دسامبر 2018 تا 24 ژانویه 2019 برگزار شد، شرکت کردند. با وجود مخالفت اکثریت مردم، افرادی که از حملات به جوامع مسلمان کانادا اطلاع داشتند، بیشتر از دیگران از تعیین روزی برای مقابله با اسلام‌هراسی حمایت کرده‌اند.

رایان اسلوبویان (Ryan Slobojan) یکی از فعالان مقابله با خشونت، می‌گوید: این مطالعه نشان می‌دهد، آگاهی از چالش‌هایی که مسلمانان جامعه ما با آن روبرو هستند باعث حمایت از این پیشنهاد می‌شود؛ بنابراین افزایش آگاهی عمومی، باعث جلب بیشتر حمایت مردم از اقلیت‌ها خواهد شد.

«مکرم زیدی» رئیس اندیشکده ملی کانادا نیز تأکید کرد: اسلام همچون دیگر ادیان، تروریسم را آموزش نمی‌دهد. قرآن می‌فرماید: کسی که یک شخص بیگناه را بکشد مانند این است که همه انسان‌ها را کشته است. مسلمانان کانادا شهروندانی صلح‌طلب هستند. رهبران ما، پیوسته تروریسم را محکوم می‌کنند و اکنون زمان آن است که ما هم اقدامات ضد‌اسلامی را محکوم کنیم.
 
وی افزود: تحقیق و مطالعه صحیح و گفتگو و بحث آزاد، جهل و ترس بیجا از اسلام و مسلمانان را از بین می‌برد.

انتهای پیام
captcha