برنامه‌های فرهنگی با تأكید بر تقویت اعتماد عمومی اجرا شوند
کد خبر: 3787567
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
گشتاسبی‌راد:

برنامه‌های فرهنگی با تأكید بر تقویت اعتماد عمومی اجرا شوند

گروه فرهنگی ـ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: برنامه‌های فرهنگی با تاکید بر تقویت اعتماد عمومی و توجه به تمام سلیقه‌ها در شیراز برنامه‌ریزی شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 15 بهمن‌ماه در آئین تکریم و معارفه معاون فرهنگی و هنری این سازمان با یادآوری اهمیت توجه به اعتماد عمومی گفت: برنامه‌های فرهنگی با تاکید بر تقویت اعتماد عمومی و توجه به تمام سلیقه‌ها در شیراز برنامه‌ریزی شوند.
وی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: هرچند زندگی این بانوی بزرگ اسلام بسیار کوتاه بود اما نکات ظریفی در زندگی ایشان وجود دارد که اگر الگوی ما قرار گیرد می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز با استناد به آخرین سخنرانی حضرت فاطمه زهرا(س) برای زنان مدینه، بیان کرد: ایشان در این سخنرانی درباره حکومت حضرت علی(ع) می‌فرمایند اگر مردم از مسیر حق منحرف می‌شدند حضرت با مهربانی آن‌ها را به سرمنزل می‌رساندند.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تصریح اینکه مهربانی، مبنای حکومت اسلامی است، تاکید کرد: این بیانات برای روشن و مشخص کردن نوع نگاه ما به عنوان کارگزاران و شخصیت‌های فرهنگی به جامعه و نهادینه کردن فرهنگ در جامعه با استفاده از اصل مهربانی است.
وی همچنین سن چهل سالگی را سن به کمال رسیدن انسان دانست و گفت: انقلاب ما در چهلمین سالگرد پیروزی است و انقلابی است که به همین چهل سال منتهی نمی‌شود بلکه ثمره و نتیجه‌ 150 سال مبارزه مردم برای رسیدن به استقلال و آزادی است.
گشتاسبی‌راد با بیان اینکه ما هنوز در سعی و خطاهای اجتماعی هستیم تا آنچه مطلوب مردم و جامعه است حاصل شود، گفت: انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به این مقطع سختی و زحمات زیادی متحمل شده همچنان که ملت‌های دیگر هم سختی کشیدند و به راحتی رسیدند و امروز اگر توانستند فضای راحتی را برای ملت‌های خود ایجاد کنند قطعا با سختی و زحمت و فرهنگسازی بوده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز یادآور شد: چهلمین سال پیروزی انقلاب آغازی برای حرکت جامعه به سمت رشد و توسعه و راحتی مردم است.
وی فعالیت در حوزه فرهنگی را بسیار دشوار دانست و بیان کرد: مدیران و مسئولان فرهنگی باید در عمل و رفتار خود نشان دهند که چه ایده و تفکری را دنبال می‌کنند و اگر چنین شود مدیر فرهنگی موفق خواهد بود چراکه برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی برای جامعه که اختلاف سلایق زیادی در آن وجود دارد جز با عملکرد اخلاقی و رفتاری نتیجه نمی‌دهد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز تأکید کرد: احترام به افراد و به افراد شخصیت بخشیدن بازخوردهای ارزشمندی دارد که آثار آن هم برای فرد و هم برای جامعه ماندگار است.
گشتاسبی‌راد با بیان اینکه آنچه از انسان‌ها باقی می‌ماند ارزش‌های انسانی است، گفت: فعالیت در حوزه فرهنگی مانند قدم برداشتن در میدان مین است و نیاز به دقت نظر و حساسیت زیادی دارد و در این میدان باید حرکت کرد زیرا ماندن و ایستادن یعنی گنداب و در این حوزه باید جاری بود البته در حوزه فرهنگی سلیقه‌ها زیاد و متفاوت است و باید به تمام جوانب توجه شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: متولیان حوزه فرهنگی به قدری زیاد است که اگر نتیجه کار فرهنگی شما هم مشخص شود اما نتوان گفت که محصول زحمت کدام متولی بوده است.
یادآور می‌شود، در این آئین از زحمات مهدی تقوافرد، معاون پیشین فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تقدیر و جمشید رضایی به عنوان معاون فرهنگی و هنری این سازمان معرفی شد.
انتهای پیام

captcha