بهره‌برداری از 70 پروژه بر‌ق‌رسانی به‌مناسبت دهه فجر در یزد
کد خبر: 3787595
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶

بهره‌برداری از 70 پروژه بر‌ق‌رسانی به‌مناسبت دهه فجر در یزد

گروه اجتماعی- سرپرست شرکت توزیع برق استان یزد از بهره‌برداری از 70 پروژه توزیع برق به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، آرش نواب، سرپرست شرکت توزیع برق استان یزد صبح امروز، 15 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران 70 پروژه توزیع برق در استان یزد با اعتبار144میلیارد و 145 میلیون ریال در دهه فجر به بهربرداری می رسد.
نواب گفت: طرح های قابل افتتاح در دهه فجر انقلاب در زمینه برق رسانی به روستاها و مسکن شهری، توسعه و احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق و تامین روشنایی در مناطق شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر 144 میلیارد ریال اجرا شده است.
وی با توجه به اهمیت برق رسانی به پروژه های مسکن مهر گفت: دو پروژه مسکن مهر شهری و یک پروژه برق رسانی روستایی با هزینه 3 میلیارد و 680 میلیون ریال افتتاح خواهد شد.
نواب با اشاره به اینکه در حال حاضر 922 روستا از 973 روستای استان دارای نعمت برق هستند بیان کرد: اکنون 99.7 درصد از روستاها برق دار هستند.
وی گفت: برق تولیدی شرکت در بخش های صنعتی، خانگی، تجاری و اداری و کشاورزی است و اکنون 96.1 درصد چاه های کشاورزی با برق کار می کنند و همچنین میزان تلفات شبکه برق در سال 97 با کاهش 1.9 درصدی به 6.6 درصد رسیده است.
نواب با اشاره به اینکه میزان پیک بار استان در سال 97 به 851 مگاوات رسیده ادامه داد: مصرف انرژی خانگی استان به 880 میلیون کیلوات در ساعت رسیده است.
وی افزود: بیش از 11 هزار نفر از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه به جمع مشترکان برق استان پیوستند و تعداد مشترکان برق در استان با رشد 10 برابری نسبت به سال 57 به بیش از 660 هزار مشترک رسیده است.
نواب اظهار کرد: میانگین انرژی توزیع نشده در استان 70 دقیقه است که این میانگین در کل کشور 800 و 80 دقیقه است و استان یزد کمترین زمان خاموشی را دارد.
سرپرست شرکت توزیع برق استان یزد گفت: سامانه همراه برق راه اندازی شده و مشترکان می توانند با نصب این نرم افزار و یا از طریق سامانه پاسخگویی 121 مشکلات برق خود را با شرکت در میان بگذارند.

انتهای پیام

captcha