تربیت ۲۱۹ هزار قرآن‌آموز در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3787604
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸

تربیت ۲۱۹ هزار قرآن‌آموز در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی شاهد حرکت‌های شاخصی در عرصه قرآنی بوده‌ایم که از این حرکت‌ها می‌توان به تربیت ۲۱۹ هزار قرآن‌آموز در قالب برنامه‌های نهضت قرآن‌آموزی و طرح صحیح‌خوانی قرآن کریم اشاره کرد.

تربیت ۲۱۹ هزار قرآن آموز در قالب برنامه‌های نهضت قرآن آموزی در آذربایجان‌شرقی

حجتالاسلام سید‌محمود حسینی، رئیس دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی شاهد حرکت‌های شاخصی در عرصه قرآنی بودهایم که از این حرکت‌ها می‌توان به تربیت ۲۱۹ هزار قرآن‌آموز در قالب برنامه‌های نهضت قرآن‌آموزی و طرح صحیح‌خوانی قرآن کریم اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر این از سال ۱۳۸۵، که تربیت کادر متخصص قرآنی شروع به برگزاری استانی کرد، پنج هزار و ۱۵۰ نفر گواهینامه این دوره‌ها را دریافت کرده‌اند، که هم‌اکنون در مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان مشغول به کار هستند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: برگزاری جشنوارهها، محافل و مسابقات قرآنی به مناسبت‌های گوناگون از جمله دهه مبارکه فجر، ماه رمضان و... نمونه‌ای دیگر از دستاوردهای قرآنی انقلاب اسلامی است، در طول ۴۰ سال عمر اتقلاب اسلامی، ۳۲۰۰ جشنواره، مسابقه و محفل قرآنی در استان برگزار شده است که این رقم به غیر از کرسیهای هفتگی تلاوت است.

رئیس دارالقرآن‌الکریم آذربایجانشرقی از دیگر اقدامات قرآنی به طرح پرورش استعدادهای قرآنی اشاره کرد و گفت: این طرح که عمر اجرای متمرکز آن به سه سال می‌رسد، در سال‌های نخست توانست ۵۰ نفر از استعداد‌های شاخص قرآنی استان را شناسایی کند، که این رقم در سال جاری به بیش از ۶۰ نفر رسیده است.

وی همچنین تجهیز مؤسسات و خانه‌های قرآنی را از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: بطوری که در ۱۰ الی ۱۵ سال‌های گذشته بیش از یک میلیارد تومان صرف تجهیز مؤسسات و خانه‌های قرآنی شده است، که این مبلغ غیر از هزینه حمایت‌های آموزشی این تشکل‌ها است.

انتهای پیام

captcha