موزه دفاع مقدس شرق کشور در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3787689
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

موزه دفاع مقدس شرق کشور در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در تلاش هستیم موزه دفاع مقدس شرق کشور را در این استان ‌راه‌اندازی کنیم، گفت: برای ساخت این موزه نیاز به ۷ میلیارد تومان اعتبار ‌است که متأسفانه این بودجه هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

موزه دفاع مقدس شرق کشور در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا فخر، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی امروز، 16 بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهید گمنام 23 ساله همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در روستای افین شهرستان حاجی‌آباد تشییع و تدفین می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 146 شهید گمنام در 53 نقطه استان وجود دارند، تصریح کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسالت گسترش و نشر ارزش‌هایی دارد که هشت سال رزمندگان سلحشور ایران اسلامی از آن دفاع کردند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه هر چقدر در نشر معارف دفاع مقدس کار کنیم باز هم کم است، افزود: دفاع مقدس دوران اقتدار و خودباوری و تکیه به خدا بود.
فخر تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، تلاش و بالندگی جوانان را دیدیم و جوانان در این دوران خود را باور کردند و به آنان اعتماد شد.
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس در کنار اعتماد به جوانان نیز ایمان به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) وجود داشت و در این دوران، وحدت آحاد ملت را در دفاع از کیان ایران اسلامی احساس کردیم و نتایج خوبی گرفتیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ایثار و شهادت طلبی در جوانان دیده شد و ولایتمداری و ولایت پذیری در این دوران به ما برای پیروزی کمک کرد.
فخر اظهار کرد: نتیجه هشت سال دفاع مقدس رسیدن به استقلال بود و با روحیه خودباوری و تکیه به نیروهای داخلی به موفقیت‌های بزرگی رسیدیم.
وی با بیان اینکه در بحث‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری به استقلال رسیدیم، افزود: با فرمان امام راحل، بسیج تشکیل شد و امروز بسیج در تداوم مباحث دفاع مقدس جوانان را حول محور ولایت، دور یکدیگر جمع می‌کند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه دفاعی وابستگی ما به خارج به حداقل رسیده است، اظهار کرد: هواپیمای صاعقه و کوثر، موتور جت ملی و ناوشکن جماران، قایق‌های تندرو و ماهواره‌برها اخیرا در کشور ساخته و رونمایی شده است.
فخر با بیان اینکه امروز امن ترین فضا را در حوزه پدافند هوایی در کشور داریم و در حوزه موشکی نیز به طور کامل خودکفا شدیم، گفت: ایران اسلامی در حوزه قایق‌های تندرو جزء برترین کشورهای جهان است.
وی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان، نیروهای مسلح کارهای بزرگی شده و در کنار بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی، سامانه‌ بیمارستان‌های صحرایی رونمایی شده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: بسیاری از سلاح‌های پیشرفته و با وزن سبک در کشور ساخته شده و تجهیزات را بهینه سازی و آماده سازی کردیم.
فخر تصریح کرد: بیش از 140 عنوان کتاب به واسطه برگزاری کنگره 2 هزار شهید استان چاپ و رونمایی شده و در سال‌های گذشته نیز 45 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و خاطرات و کودک و نوجوان چاپ شده است.
وی با بیان اینکه بیش از سه هزار جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس بین کتابخانه‌ها توزیع کردیم، گفت: امسال جشنواره فانوس در بندرعباس برگزار شد و در این جشنواره دو نفر از خراسان جنوبی در حوزه فضای مجازی و موسیقی حائز رتبه‌های برتر شدند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود 300 هزار سند از حوزه دفاع مقدس جمع آوری و ساماندهی شده است، افزود: در کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان نیز بیش از7 هزار جلد کتاب وجود دارد که بیشتر این کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس است.
فخر بیان کرد: درس دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان ارائه می‌شود و در همین راستا نیز 20 استاد را تربیت کردیم و در دانشگاه‌ها فعالیت دارند.
وی گفت: در تلاش هستیم موزه دفاع مقدس شرق کشور در خراسان‌جنوبی را راه‌اندازی کنیم که برای ساخت آن نیاز به ۷ میلیارد تومان اعتبار است که متاسفانه این بودجه هنوز تخصیص پیدا نکرده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث زمین و فنداسیون این موزه انجام شده است، افزود: همچنین موزه شکست استکبار در طبس پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و نیاز به ۷ میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.
فخر با بیان اینکه مجمع راویان دفاع مقدس در استان تشکیل شده است‌، خاطرنشان کرد: دانش نامه دفاع مقدس و دایره المعارف دفاع مقدس در کشور تشکیل می‌شود و برش استانی آن نیز در حال تدوین است که تا پایان سال جاری برای 80 مدخل مرتبط با دفاع مقدس پرونده علمی تشکیل داده و 20 مقاله در این حوزه انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha