توسعه و پیشرفت پایدار با رعایت استاندارد امکان‌پذیر است
کد خبر: 3787697
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

توسعه و پیشرفت پایدار با رعایت استاندارد امکان‌پذیر است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه و پیشرفت همه‌جانبه و پایدار با رعایت استاندارد امکان‌پذیر است.

توسعه و پیشرفت پایدار با رعایت استاندارد امکان‌پذیر است

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز، 16 بهمن‌ماه نقش استاندارد استان را در سلامت مردم بسیار با اهمیت دانست و اظهار کرد: تخلف از مقررات استاندارد یعنی بی‌حرمتی به انسان و نادیده گرفتن کرامت انسانی و بدون رعایت استاندارد امکان رشد و توسعه و تحقق رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی میسر نمی‌شود.
وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران در کشور ما نهادی حساس و تأثیرگذار است و نقشی محوری دارد و مورد اعتماد مردم است، بنابراین اگر اغماض، مانع و کوتاهی در کنترل کیفیت کالاها صورت گیرد امنیت جانی و مالی مردم به خطر می‌افتد.
نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری توسعه و پیشرفت همه‌جانبه و پایدار را در مسیر استاندارد دانست و گفت: در سال‌های اخیر تولیدکنندگان کشور ما به نقش و رعایت استاندارد پی برده و در راه توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد بسیار تلاش کرده‌اند.
وی ضمن ابراز رضایت از عملکرد مجموعه اداره‌کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: پیشرفت اهداف در این بخش نیازمند همت مسئولان و حمایت آن‌ها از این حوزه است تا این اداره‌کل بتواند جهت نهادینه‌سازی استاندارد و ارتقای آن در جامعه برای سلامت و ایمنی مردم موثر و هدفمند عمل کنند.
همچنین، بهمن رحمتی، مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این اداره‌کل و با بیان اهمیت جایگاه استاندارد در جامعه، گفت: با توجه به گستره‌ وسیع حوزه‌های تحت پوشش اداره‌کل استاندارد، تأمین نیروی انسانی اداره‌کل می‌تواند موجب افزایش چشمگیر کیفیت، سطح خدمات و کنترل‌های این اداره‌کل در استان شود.
وی عنوان کرد: هدف کارکنان این اداره‌کل جلب رضایت مردم است؛ چراکه رضایتمندی شهروندان نسبت به سلامت کالاهای مشمول استاندارد و اطلاع از چگونگی کیفیت آن برای ما بسیار باارزش است.
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ابلاغ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، روند استانداردسازی کالا را آسان کرده و سرعت آن را افزایش می‌دهد.
رحمتی ابراز کرد: قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ظرفیت بسیار خوبی برای کمک و حمایت از بخش تولید است و علاوه بر کمک به حوزه تولید، منافع مردم نیز در این قانون در نظر گرفته شده و از حقوق مصرف کننده به خوبی دفاع شده است.
وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این قانون تبیین جایگاه کارشناسان سازمان استاندارد در انجام وظایف قانونی به‌عنوان ضابط قضایی است.
یادآور می‌شود، به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مدیرکل، کارکنان، امام جماعت اداره‌کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه مشاور استاندار در امور ایثارگران با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اداره‌کل استاندارد استان از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کردند.

توسعه و پیشرفت پایدار با رعایت استاندارد امکان‌پذیر است
انتهای پیام

captcha