گزارشی از برپایی دوازدهمین مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) + اسامی داوران
کد خبر: 3787732
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

گزارشی از برپایی دوازدهمین مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) + اسامی داوران

گروه مسابقات ــ دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری در جمکران برگزار می‌شود.

به گزارش خبربنگار ایکنا؛ دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری با حضور بیش از پنج هزار متسابق در رشته‌های مختلف قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جز ء و کل قرآن کریم در محل مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.
در این دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) تعداد ۵۴۸ متسابق از ۱۹ کشور جهان شرکت دارند. این شرکت‌کنندگان اغلب از کشورهای مختلفی همچون افغانستان‌، پاکستان و عراق هستند. البته متسابقانی از کشورهای دیگر مانند نیجریه، لبنان، هند، عربستان، یمن، آذربایجان، چاد، بحرین، اوگاندا، آلبانی و ... نیز در این دوره از مسابقات حضور دارند.
مراسم افتتاحیه این مسابقات روز گذشته، 15 بهمن‌ماه با سخنرانی مرتضی نجفی قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع)، محمد انصاری، موسس دارالقرآن امام علی(ع) و غلامرضا شاه‌میوه، رئیس هیئت داوران این مسابقات، برگزار شد.
همچنین، غلامرضا شاه‌میوه، مدرس قرآنی کشور ریاست هیئت داوران و شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم، نیز نظارت عالی مسابقات را برعهده دارند.
در این دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، تعداد 62 نفر از داوران ممتاز و بین‌المللی کشور به قضاوت متسابقان در رشته‌های مختلف می‌پردازند.
با توجه به حضور تعداد زیادی از متسابقان در این دوره، برای شرکت‌کنندگانی که به تازگی در این مسابقات شرکت کرده‌اند، آزمون ورودی قرار داده شده تا در صورت کسب حد نصاب لازم بتوانند به مسابقات اصلی راه پیدا می‌کنند.
در این مسابقات به حائزان رتبه‌های اول تا سوم رشته قرائت تحقیق قرآن به ترتیب مبالغ سه میلیون تومان، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون تومان اعطا می‌شود. همچنین، به رتبه‌های اول تا سوم رشته ترتیل‌ نیز به ترتیب دو میلیون تومان، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد.
نفرات اول تا سوم رشته حفظ کل نیز به ترتیب چهار میلیون تومان، سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سه میلیون تومان اعطا می‌شود. به رتبه‌های اول تا سوم رشته حفظ ۲۰ جزء نیز به ترتیب سه میلیون تومان، دومیلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون تومان پرداخت می‌شود.
نفرات اول تا سوم رشته حفظ ۱۰ جزء نیز به ترتیب دو میلیون تومان، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.
حافظان کل قرآنی که بتوانند حد نصاب ۹۰ امتیار را از داوران کسب کنند، مبلغ ۷۰۰ هزار تومان و به حافظان 10 و 20 جزء که همین حد نصاب را به دست آورند نیز ۵۰۰ هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان اعطا می‌شود.
یادآوری می‌شود مراسم اختتامیه مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) نیز روز یکشنبه، ۲۱ بهمن‌ماه، در محل مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.
اسامی داوران:
1 غلامحسین سمیعی‌فرد 
2 مجید جدیدی
3 علی علیزاده
4 مجید جیریایی
5 شهریار پرهیزکار 
6 معتز آقایی
7 حیدر کسمایی
8 محمدرضا شهیدی‌پور
9 محمدعلی دهدشتی
10 مسعود عنایتی‌مقدم
11 محمدصادق نصراللهی 
12 احد اصل محمدی
13 حسین اخوان‌اقدم
14 حسن ربیعیان
15 علی‌اکبر ملکشاهی
16 مهدی حسنی 
17 احمد خالدی
18 احمد زرنگار
19 محمدتقی گلبان
20 مجتبی مینوتن
21 حسین معتمدی 
22 مهدی علم‌خواه
23 علی‌اکبر کاظمی
24 پیمان ایازی 
25 ملک ثابت
26 حسن مختاری
27 حسین طرقی 
28 حبیب تربتیان
29 رضا سعادت‌نیا
30 حسین رستمی
31 علی فربین
32 مجید عربی
33 محسن زهدی‌علیپور
34 سعید فیاض
35 محمدرضا حق‌شناس
36 مهدی رحیمی
37 مهدی معتمدی
38 موسی معتمدی
39 مصطفی اصفهانیان
40 محمدرضا احمدی
41 مسعود سیاح‌گرجی
42 حمید مجیدی مهر
43 نصرت‌الله حسینی
44 محسن یاراحمدی
45 عباس امام جمعه
46 سیدجواد ‌سادات‌فاطمی
47 سیدعباس میرداماد
48 صالح اطهری‌فرد
49 محمد عباسی
50 حاج‌اسماعیلی
51 محمدحسین سعیدیان
52 محمود لطفی‌نیا
53 حیدر کعبی 
54 سیدمحمدرضا محمدی
55 محمدی پرچوی
56 محمدرضا پورزرگری
57 سیداحمد میریان
58 مهدی فروغی
59 رضا محمدپور
60 غلامرضا شاه‌میوه 
61 احمد لیایی
62 مجید آهنگری 

انتهای پیام

captcha