«دوشنبه‌های آموزش» جهت توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود
کد خبر: 3787736
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

«دوشنبه‌های آموزش» جهت توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: سلسله کارگاه‌های آموزشی تحت عنوان «دوشنبه‌های آموزش» برای سازمان‌های مردم‌‌نهاد استان با سرفصل‌هایی شامل اصول آموزش و توانمندسازی، سازمان‌های مردم نهاد اهداف و سیاست‌ها، اصول و مبانی مدیریت، نقش و حقوق داوطلبان، ارتباطات عمومی، آشنایی با قوانین و مقررات، تیم‌سازی موفق و ... برگزار می‌شود.

غلامرضا فتح‌آبادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان نهادهای غیرانتفاعی و عام‌المنفعه نقش بسیار مهمی در توسعه جامعه دارند و به عنوان واسطه میان مردم و قوای حاکم انجام وظیفه می‌کنند.
وی تصریح کرد: هر سازمان مردم نهاد با توجه به نیازهای جامعه و اعضای خود، موضوع فعالیت مشخصی را دنبال می‌کند و از این‌رو نیازمند یادگیری اصول اولیه و موضوعات تخصصی سازمانی، اعم از ساختارمند بودن، مدیریت منابع انسانی و منابع مالی، توسعه کارآفرینی، فرهنگ کار داوطلبانه و روابط بین سازمان هستند که دغدغه تمامی تشکل‌های مردم نهاد است که باید به صورت کاملا جدی و مستمر برای توانمندسازی فردی و سازمانی اقدام کنند.
مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: در همین راستا دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با همکاری خانه سازمان‌های غیردولتی استان اقدام به برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی تحت عنوان دوشنبه‌های آموزش برای سازمان‌های مردم نهاد استان با سرفصل‌هایی شامل اصول آموزش و توانمندسازی، سازمان‌های مردم نهاد اهداف و سیاست‌ها، اصول و مبانی مدیریت، نقش و حقوق داوطلبان، ارتباطات عمومی، آشنایی با قوانین و مقررات، تیم‌سازی موفق و ... کرده است که تاکنون این کارگاه‌ها برای سازمان‌‌های مردم‌نهاد شهرستان‌های اراک، تفرش، آشتیان و شازند برگزار شده است.
فتح‌آبادی بیان کرد: ارتقای توانایی‌های سازمان‌های مردم نهاد منوط به ایجاد بسترها و زمینه‌های مناسب برای توانمندسازی در سطوح فردی و سازمانی است، در واقع توانمندسازی یک برنامه و سیستم کیفی و یک استراتژی پژوهشی است که منجر به ارتقای جایگاه سازمان، منابع انسانی و تغییر در نحوه و نگرش مدیران و سیاست‌گزاران سازمان‌های مردم نهاد خواهد شد.
وی تاکید کرد: اولین راهبرد عمده در تدوین، طراحی و اجرای برنامه‌های توانمندسازی‌ سمن‌ها آموزش است که باید به شیوه‌های نوین به جامعه هدف که مجموعه‌ای پویا، یادگیرنده، غیر‌منفعل و کارآمد می‌باشند، ارائه شود.
انتهای پیام

captcha