حضور مخفیانه در جمع شیعیان و حالا افتخار حافظ قرآن بودن
کد خبر: 3787741
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
شرکت‌کننده در رشته ترتیل مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) می‌گوید:

حضور مخفیانه در جمع شیعیان و حالا افتخار حافظ قرآن بودن

گروه مسابقات ــ محمد بشیر نیجریه‌ای، حافظ 10 جزء و مرتل قرآن کریم، از نحوه گرویدن به مذهب تشیع و علاقه‌اش به حفظ کلام‌الله مجید می‌گوید.

شرکت مخفیانه در کلاس درس شیعیان نیجریه و حضور در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)محمد بشیر مدتی است از نیجریه به ایران سفر کرده و هم‎‌اکنون نیز در مدرسه امام خمینی(ره) قم مشغول به تحصیل است.
بشیر در خانواده‌ای متشکل از 18 فرزند به دنیا آمده است که همگی اهل تسنن‌اند. در این میان، بشیر و دو برادر دیگرش پس از آشنایی با مذهب شیعه جعفری به این مذهب گرویدند.
این مرتل قرآن درباره نحوه گرویدن خود و دو برادرش به مذهب شیعه به خبرنگار ایکنا گفت: در ابتدای تحصیل به همراه برادرانم در مدرسه اهل تسنن نیجریه که جمعیت بسیار بیشتری از مدارس شیعیان دارد، مشغول به تحصیل شدم، ولی پس از مدتی که نام اهل بیت پیامبر اکرم(ص) را شنیدم، کنجکاو شدم تا درباره ایشان بیشتر بدانم. به همین دلیل سؤالاتی در مورد عترت پیامبر از معلمان پرسیدم که هیچ‌ کدام پاسخ مرا به درستی ندادند.
وی ادامه داد: این امر باعث شد تا برای رسیدن به پاسخ به کلاس درس شیعیان در نیجریه بروم که با مخالفت‌های شدید پدر و خانواده‌ام روبرو شدم. به همین دلیل بود که به صورت مخفیانه رفت ‌وآمد داشتم و پس از آشنایی با این مذهب و دریافت حقانیت آن شیعه شدم.
محمد بشیر دو سال است که در شهر قم زندگی می‌کند. وی از حدود یک سال پیش کار حفظ قرآن را آغاز کرد و تاکنون نیز حدود 10 جزء از کلام‌الله مجید را حفظ کرده است. البته به دلیل اینکه هنوز نتوانسته است تا 10 جزء را به صورت کامل حفظ کند. در رشته ترتیل قرآن در دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) شرکت کرد و از آزمون خود نیز بسیار راضی است.
این مرتل قرآن، که علاقه‌مند به پوشیدن لباس روحانیت و خدمت در راه تبلیغ دین مبین اسلام و مذهب شیعه جعفری است، برای اولین بار است که در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) شرکت می‌کند. وی پس از پایان آزمون خود درباره سطح دیگر شرکت‌کنندگان در مسابقات بیان کرد: تمامی متسابقانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند، سطح تلاوت بالایی دارند و بسیار خوب تمرین کرده‌اند.
محمد بشیر از اینکه در این مسابقات شرکت کرده و توانسته است تا با اساتید و داوران بین‌المللی از نزدیک روبرو شود، بسیار خوشحال است و سطح داوری دوازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) را بسیار خوب می‌داند.
محمد که در ابتدای ورود خود به ایران در مدرسه المهدی(عج) مشغول به تحصیل شده بود، زبان فارسی را نیز در همین مدرسه آموخته و آرزو دارد که با سپری کردن تحصیلات مقدماتی، بتواند در رشته فلسفه و یا علوم اسلامی ادامه تحصیل دهد.
این مرتل نیجریه‌ای با اشاره به وضعیت فعالیت‌های قرآنی در کشور نیجریه اظهار کرد: مسلمانان اهل سنت در نیجریه بیشتر از شیعیان به حفظ قرآن البته با روشی غیراصولی می‌پردازند، اما خوشبختانه در ایران حفظ را با رعایت قواعد تجویدی و فراگیری مفاهیم آن پیش می‌برم.

یادآوری می‌شود دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش آقایان از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری با حضور بیش از پنج هزار متسابق در رشته‌های مختلف قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جز ء و کل قرآن کریم در محل مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha