‎نوای قاریان بین‌المللی در بم + عکس
کد خبر: 3787970
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

‎نوای قاریان بین‌المللی در بم + عکس

‏‫‎گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کاروان قرآنی انقلاب در شانزدهمین روز از سفر خود به استان‌های مختلف کشور به شهر بم رسید و به اجرای برنامه‌ پرداخت.

‎نوای قاریان بین‌المللی در بمبه گزارش خبرنگار اعزامى ايكنا؛ كاروان قرآنى انقلاب در ادامه سفرهاى تبليغى خود، سه‌شنبه ١٦ بهمن ماه، وارد شهرستان تاريخى بم شد و براى اجراى محفل انس با قرآن در مدرسه تيزهوشان باقرالعلوم(ع) بم حضور پيدا كرد.

در ابتداى اين برنامه كه با اجراى منصور آقامحمدى و محمدرضا پورمعین همراه بود، سعيد پرويزى، قاری بین‌المللی کشورمان، به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه تحریم پرداخت.

بعد از تلاوت، پرویزی به پیشنهاد محمدرضا پورمعین، درباره اثرات قرآن بر زندگی شخصی‌اش صحبت کرد و گفت: تلاوت و انس با قرآن اثرات زیادی بر زندگی دارد که مهمترین آن تقويت ذهن و روحيه، همچنین ایجاد شادابى است. قارى قرآن می‌تواند در زمينه‌های علمى هم پيشرفت کند، چنان‌که بنده نیز در دانشگاه دولتى درس خواندم و قصد ادامه تحصیل نیز دارم.

پس از این محفل، کاروان قرآنی انقلاب از ارگ تاریخی بم، که در زلزله سال ۸۲ تخریب و بعد بازسازی شد، بازدید کرد. 

سپس این کاروان برای اجرای کرسی تلاوت اذانگاهی و محفل انس با قرآن راهی مسجد جامع صاحب‌الزمان بم شد.

‎نوای قاریان بین‌المللی در بم

پیش از اقامه نماز مغرب، جعفر فردی قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت اذانگاهی که با پخش مستقیم از رادیو قرآن همراه بود، پرداخت.

در ادامه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، هادی حافظ‌آبادی، قاری ممتاز اهل کرمان و نفر اول مسابقات نیروهای مسلح در سال ۹۶ آیاتی از سوره مبارکه اسراء را تلاوت کرد.

سپس حجت‌الاسلام دانشى، امام‌جمعه شهر بم، به سخنرانى درباره آثار آموزه‌های قرآن در شکل‌گیری انقلاب پرداخت و از کودک خردسال زهرا تیرگرد که حافظ دو جزء قرآن کریم است، تقدیر به‌عمل آورد. بخش دیگری از این محفل پرشور، تلاوت قاریان سعید پرویزی از سوره مبارکه احزاب و جعفر فردی از سوره مبارکه فرقان بود.

حسن ختام این محفل قرآنی، ابتهالی از سعید پرویزی قاری بین‌المللی کشورمان در مدح حضرت زهرا(س) بود.

یادآوری می‌شود کاروان قرآنی انقلاب صبح پنجشنبه ۱۸ بهمن‌ماه راهی استان یزد خواهد شد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

گزارش از محمدرضا رجبی

انتهای پیام

captcha