قرآن از سوی اهلش تفسیر شود/ نمود وجود عینی قرآن در زندگی‌
کد خبر: 3787975
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

قرآن از سوی اهلش تفسیر شود/ نمود وجود عینی قرآن در زندگی‌

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ امام جمعه موقت یزد گفت: قرآن هدایتگر است اما نه فقط با نوشتن و خواندن بلکه باید وجود عینی قرآن در زندگی ما نمود داشته باشد و جامعه قرآنی باید عصاره خدا، معاد و مسیر بین خدا و معاد باشد.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمدحسن معزالدینی، امام جمعه موقت یزد، ‌شب گذشته، 16 بهمن‌ماه در نهمین همایش جامعه قرآنی استان با عنوان «قرآن، کتاب انقلاب» که در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد برگزار شد، اظهار کرد: جریان قرآن مثل خورشید است و در هر زمانی برای مردم آن زمان حرف دارد و شأن هدایتی قرآن باید برجسته شود.
وی ادامه داد: آن توقعی که از جامعه ما است، این‌که فقط به قرائت قرآن بسنده نکنیم بلکه جامعه‌ای باشیم که با قرآن زندگی می‌کنیم و بدون تعارف جامعه ما قرآنی نیست چراکه فقط به قرائت قرآن توجه شده و به تدبر و عمل به دستورات قرآن کمتر توجه شده است.

بدون تعارف؛ جامعه ما قرآنی نیست
‌معزالدینی افزود: قرآن هدایتگر است اما نه فقط با نوشتن و خواندن بلکه باید وجود عینی قرآن در زندگی ما نمود داشته باشد و جامعه قرآنی باید عصاره خدا، معاد و مسیر بین خدا و معاد باشد.
امام جمعه موقت یزد گفت: خدمتی که انقلاب به قرآن کرد، اینکه قرائت قرآن را از انحصار عرب‌ها مخصوصاً مصری‌ها بیرون آورد و ما در کشور اسلامی ایران قاریانی داریم که سرآمد هستند ولی در حوزه عمل به قرآن خیلی عقب هستیم.
وی ادامه داد: ضمن تشکر از زحمات جامعه قرآنی استان و اینکه گام‌های بسیار خوبی برداشته شده اما تا زمانی‌که قرآن به صورت عملی در زندگی، اخلاق، ارتباط فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، شئونات و ارتباطات ورود پیدا نکند، موفق نخواهیم بود.
معزالدینی افزود: هم مسئولان و هم مردم باید قرآنی باشند و در حال حاضر متأسفانه بدون تعارف نه سیاست، نه اقتصاد، نه فرهنگ و نه جامعه ما قرآنی نیست.
وی بیان کرد: قرآن باید از سوی اهلش تفسیر شود و قرآن مثل ریسمانی است که هم بالابرنده و هم پایین‌برنده است و همین قرآن برای کسانی‌که سودای سقوط و ضرر کردن دارند آنها را پایین می‌کشد و می‌تواند انسان را در حضیض مادیت غرق کند.

وجود عینی قرآن در زندگی ما نمود داشته باشد
امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: در اوایل انقلاب گروه‌های مارکسیستی و انحرافی و رهبر گروه تروریستی فرقان با آیه قرآن به شهید مطهری گلوله زد و منافقان با آیه قرآن مردم عادی را شهید کردند.
وی ادامه داد: همچنین افرادی بعد از انقلاب مخصوصاً خارج از کشور به برکت انقلاب و قرآن به مسیر آمدند و شیعه شدند و مسیر درست را انتخاب کردند و من امیدوارم در همه تنهایی‌های خود با رجوع به قرآن و عمل صحیح به آن دچار وحشت نشویم.
معزالدینی گفت: البته قرآن باید در خانه اهل بیت(ع) که اهل قرآن هستند، تفسیر شود و ان‌شاءالله در عمل واقعی به قرآن نه فقط قرائت آن گام برداشته و آیات قرآن در همه زندگی ما جاری شود.
یادآور می‌شود، در این همایش که با حضور سردار میرحیدری، فرمانده انتظامی استان، حجت‌الاسلام حسینی‌کوهستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام رضایی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان، سعید زارع، جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، دشتی، مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظمی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان برگزار شد، تواشیح و تجلیل از دیگر برنامه‌ها بود.

انتهای پیام

captcha