لزوم هدایت جامعه به سمت مفاهیم قرآنی با استفاده از ابزار هنر
کد خبر: 3787995
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴

لزوم هدایت جامعه به سمت مفاهیم قرآنی با استفاده از ابزار هنر

گروه فرهنگ ــ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه بحث هنر همانند یک شمشیر دو لبه است که هم می‌تواند مؤثر و هم آسیب‌زننده باشد، گفت: استفاده از هنر در جشنواره قرآن و عترت مخاطبان را به سمت و سوی مفاهیم قرآنی هدایت می‌کند.

لزوم هدایت جامعه به سمت مفاهیم قرآنی با استفاده از ابزار هنربه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروزه نسل جدید بسیاری از اطلاعات و دانش خود را از طریق فضای مجازی و هنری دریافت می‌کنند، اظهار کرد: تأثیر هنر بر فرهنگ یک اصل انکار ناپذیر است و این نشان می‌دهد که در مباحث فرهنگی و دینی در جامعه می توان با کمک هنر یک مقوله و مطلب را فرهنگ‌سازی و به یک فرهنگ عمومی و غالب تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره هایی با موضوع قرآن و عترت به نفسه کار بسیار خوبی است زیرا موجی در میان علاقه مندان ایجاد می کند، افزود: این جشنواره ها سبب شناخت استعدادهای درخشان و دارای پتانسیل در این زمینه می شود و بخش زیادی از افراد جامعه را به تلاش و پویایی وا می دارد.
خادمی با تاکید بر اینکه جشنواره فرهنگی هنری قرآن و عترت سبب خلق آثار مختلف در رشته هایی همانند خلق آثار نمایشی، نمایش نامه نویسی، هنر تجسمی و غیره تاثیر و اهمیت زیادی در فضای جامعه امروز دارد، گفت: متولیان این حوزه با تدابیر درست، می توانند از آثار برگزیده این جشنواره برای نشر آموزه های دینی در جامعه استفاده کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با بیان اینکه استفاده از هنر بهترین زبان و شیوه انتقال معارف قرآنی است، ادامه داد:می‌توان با استفاده از این شیوه معارف قرآنی را در جامعه گسترش دهیم زیرا که رساندن پیام با آموزه های دینی نمود بیشتری دارد و مخاطب و به ویژه نسل جوان و نوجوان را جذب کند.
خادمی عنوان کرد: در حال حاضر زبان هنر و کمک اهالی هنر و استفاده از رشته های هنری در سطح جامعه پر مخاطب است و جامعه هدف بسیاری را در بر می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری با موضوعات قرآن و عترت بر کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: گسترش و نشر آثار خروجی این جشنواره ها در جامعه و فضای مجازی با فرهنگ سازی و نهادینه کردن دستورات قرآنی به بحث کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه کمک می کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه بحث هنرهمانند یک شمشیر دو لبه است که هم می تواند موثر و یا آسیب زننده باشد، گفت: قاعدتا استفاده از هنر در جشنواره قرآن و عترت مخاطبان را به سمت و سوی مفاهیم قرآنی هدایت می کند.
هفته قرآن و عترت خراسان شمالی از ٢٧ بهمن ماه آغاز و تا دوم اسفند ماه ادامه دارد.
انتهای پیام

captcha