حمایت‌نشدن از مراکز قرآنی را تکذیب می‌کنم/ فعالیت ۱۱۰ مؤسسه در قم
کد خبر: 3787999
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
مدیرکل ارشاد قم:

حمایت‌نشدن از مراکز قرآنی را تکذیب می‌کنم/ فعالیت ۱۱۰ مؤسسه در قم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از فعالیت ۱۱۰ مؤسسه و مرکز قرآنی در این استان خبر داد و گفت: اگرچه حمایت‌ها کمتر شده است اما حمایت‌نشدن از مراکز قرآنی را تکذیب می‌کنم.

حمایت‌نشدن از مراکز قرآنی را تکذیب می‌کنم/ فعالیت ۱۱۰ مؤسسه در قمبه گزارش ایکنا از قم، سیدموسی حسینی‌کاشانی، مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، شب گذشته، 16 بهمن‌ماه در نشستی خبری در نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب بیان کرد: موفقیت‌هایی که در کشور ما در ۴۰ سال اخیر به‌دست آمده بیانگر عزم و اراده‌ای راسخ است که در آحاد ملت ایران وجود دارد.
وی افزود: ما در زمینه‌های هنری، سینما، قرآنی و رسانه به بلوغ خوبی رسیده‌ایم و این رشد نشانه رویش‌های خوب انقلابی است‌.
حسینی‌کاشانی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در قم تا پایان سال ادامه دارد، معرفی ۴۰ نفر از رویش‌های انقلاب با سن کمتر از ۵۰ سال به نسل جوان است.
مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به این‌که به‌دلیل زیاد بودن مهاجرپذیری شهر قم نیاز به تقویت جدی‌تر دارد، ادامه داد: جمعیت شهر قم رو به افزایش است و بنابراین برای تقویت زیرساخت‌ها باید حرکت جهادی داشته‌ باشیم.
وی با بیان این‌که در بخش برنامه‌های فرهنگی ـ هنری، تأثیرپذیری و اثربخشی اهمیت بسیاری دارد، گفت: میزان رضایت‌مندی و اثربخشی در زمینه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم تا میزان تأثیرگذاری فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم را بدانیم.
حسینی‌کاشانی بیان کرد: در ارزیابی ۳۲ اراده‌کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، استان قم موفق به کسب رتبه برتر شد و امیدواریم با تلاش همه دستگاه‌های فرهنگی استان قم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
وی افزود: در سال گذشته برای ۹هزار و ۶۰۰ کتاب مجوز چاپ صادر کردیم و در بخش فروش بلیت سینما، استان قم رتبه بین سوم تا پنجم را به خود اختصاص می‌دهد.
مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار کرد: از آزمون قرآن و عترت حدود ده هزار و ۱۵۰ نفر استقبال کردند و به این ترتیب استان قم رتبه اول را در این زمینه کسب کرد.
حسینی‌کاشانی افزود: در شهر قم ۲۸۰ موسسه فرهنگی و هنری، ۱۱۰ موسسه قرآنی و ۱۱۱ کانون تبلیغاتی در شهر قم مشغول به فعالیت هستند.

تکذیب عدم حمایت
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر عدم حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مؤسسات قرآنی این عدم حمایت را تکذیب و بیان کرد: هزینه آب و برق و گاز این مؤسسات را تأمین می‌کنیم و در گذشته کرایه رهن ساختمان را نیز تأمین می‌کردیم و در حال حاضر این کار به‌عهده خود مؤسسات است، هم‌چنین برای برگزاری کلاس‌هایشان شهریه دریافت می‌کنند و با ارائه طرح ویژه به وزارت حمایت خاص شامل آن‌ها می‌شود.
مدیرکل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمکیل دو سینمای شهر آفتاب و استقلال تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر سینما تربیت، ونوس، آیه، شهید آوینی و کانون پرورش فکری کودکان آماده برای خدمت‌رسانی به مردم شهر قم است.
انتهای پیام
captcha