اهدای ۱۵ میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3788063
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

اهدای ۱۵ میلیارد تومان جهیزیه به نوعروسان سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ــ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان برای تأمین جهیزیه پنج هزار و ۹ نفر در سطح استان هزینه شده است.

محمدرضا میری، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۴۶۴ میلیون تومان برای تأمین جهیزیه پنج هزار و ۹ نفر در سطح استان هزینه شده است.
وی اظهار کرد: با توجه به رسالت خطیر این نهاد در تسهیل اموری همچون ازدواج و کمک به امر ازدواج فرزندان خانواده‌های تحت حمایت و نیازمندان برای تشویق به این سنت حسنه، اقدام به اعطای تسهیلات بلاعوض به‌صورت نقدی و کالا می‌شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان افزود: این نهاد علاوه بر مهیا کردن شرایط بهره‌مندی زوجین از وام ازدواج و یا وام اشتغال برای آن‌ها، نسبت به ارائه آموزش‌ها به دختران در شرف ازدواج و برای همسران جوان و توانمندسازی اجتماعی در قالب کلاس‌های گروهی اقدام کرده است.
وی با اشاره به نحوه شناسایی نوعروسان نیازمند و اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد در این حوزه، بیان کرد: با توجه به تشکیل بانک اطلاعاتی و گزارش‌گیری از طریق نرم‎افزار مربوطه براساس میزان سن افراد تحت حمایت و همچنین وضعیت تاهل افراد به تفکیک جنسیت آمار مد نظر احصا و توسط مددکاران این نهاد موضوع بررسی شده و به اطلاع خانوار برای برخورداری از تسهیلات مربوط می‌رسد.
میری عنوان کرد: ۵۰ درصد سهم آورده توسط این نهاد و باقی آن توسط موسسات خیریه تهیه و معمولا بیشتر از سرانه این نهاد برای جامعه هدف کالا تهیه می‌شود؛ همچنین جهت حمایت از کالای ایرانی همه کالاهای اعطایی جهیزیه با برندهای معتبر داخلی تهیه شده است.

انتهای پیام

captcha