اعلام فهرست ابتدایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
کد خبر: 3788132
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

اعلام فهرست ابتدایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان فهرست ابتدایی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک»، عبدالعزیز ابراهیمی (معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات) اظهار کرد که اسامی 18 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در فهرست ابتدایی این همه‌پرسی وجود دارد.

محمداشرف غنی، عبدالله عبدالله، محمدحنیف اتمر،‌ رحمت‌الله نبیل، احمدولی مسعود، عبداللطیف پدرام، عبدالحکیم تورسن، سیدنورالله جلیلی، عنایت‌الله حفیظ، زلمی رسول، نورالحق علومی، محمدشهاب حکیمی، فرامرز تمنا، محمدابراهیم الکوزی، نورالرحمان لیوال، شیدامحمد ابدالی، گلبدین حکمتیار و غلام فاروق نجرابی بر اساس فهرست ابتدایی، صلاحیت نامزدی را در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان کسب کرده‌اند.

کمیسیون مستقل انتخابات، فهرست ابتدایی نامزدان را به کمیسیون شکایات انتخاباتی ارسال می‌کند تا این کمیسیون پس از ثبت شکایات در برابر نامزدها و نیز بررسی آنها، فهرست نهایی نامزدها را اعلام کند.

گفتنی است، روند ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از 13 دی (3 ژانویه) آغاز شد و تا پایان دی ماه ادامه پیدا کرد.

بر اساس قانون اساسی و قانون انتخابات، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور باید مسلمان و شهروند افغانستان باشند. همچنین تا زمان ثبت‌نام برای انتخابات، دست‌کم چهل سال سن داشته باشند و در هنگام ثبت‌نام، فهرست 100 هزار حمایت‌کننده را همراه با تضمین یک میلیون افغانی به کمیسیون مستقل انتخابات بسپارند.

انتهای پیام

captcha