مؤسسه قرآنی کوثر؛ پیشرو در فعالیت‌های مذهبی در لردگان
کد خبر: 3788185
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

مؤسسه قرآنی کوثر؛ پیشرو در فعالیت‌های مذهبی در لردگان

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه قرآنی کوثر لردگان با اشاره به پیشرو بودن این مؤسسه ‌در عرصه‌های مختلف مذهبی و قرآنی ‌گفت: در زمان آغاز به فعالیت این مؤسسه مداحی خواهران باب نبود و این مؤسسه با آموزش مداحی و برگزاری جلسات مداحی در منازل شهروندان، فرهنگ مداحی را ‌میان بانوان نهادینه کرد.

مؤسسه قرآنی کوثر؛ پیشرو در فعالیت‌های مذهبی در لردگان

رضوانه سهرابی، مدیر مؤسسه قرآنی کوثر لردگان، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه از سال 1380 در روستاها و شهر لردگان آغاز شد و در سال 1386 مؤسسه قرآنی کوثر به طور رسمی ثبت و فعالیت خود را در حسینیه شهیدان خالدی و اردشیری لردگان ادامه داد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 2000 قرآن‌آموز مدرک تجوید از مؤسسه دریافت کرده‌اند، گفت: قرآن‌آموزان این مؤسسه شامل خواهران در همه سنین می‌شود و در حال حاضر حفظ سوره یاسین، روخوانی و روانخوانی و تجوید سطح یک به این علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه در بدو فعالیت رسمی این مؤسسه حدود 12 مربی کار آموزش را پیش می‌بردند، افزود: به‌دلیل مشکلات مالی و عدم توانایی مؤسسه در جلب رضایت ایشان، همکاری این افراد با مؤسسه تقلیل یافت و در حال حاضر 2 تا 3 مربی با این مؤسسه همکاری دارند. 

این مدرس و داور با سابقه قرآن با اشاره به سوابق و عناوین خود در عرصه فعالیت‌های قرآنی استان، تصریح کرد: اینجانب به مدت 17 سال در روستاها و شهرهای لردگان به امر آموزش و ترویج قرآن مشغول بوده‌ام و در حال حاضر مشغول انتقال فعالیت‌های این مؤسسه به زادگاهم شیراز هستم، ضمن اینکه فعالیت‌های مؤسسه کوثر در لردگان همچنان بر قوت خود باقیست.

وی با اشاره به عضویت در انجمن قرآنی بانوان کشور به‌عنوان نماینده چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در سال 85 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با روش‌های ارزیابی خاص به شناسایی و دعوت از حدود 500 نخبه قرآنی سراسر کشور اقدام کرد و با برگزاری سالانه دو همایش در تهران، مشهد و کربلا و نجف، به صورت کارگاهی و با محور مدیریت، حدود 43 نخبه به عضویت انجمن قرآنی بانوان کشور درآمدند که اینجانب علاوه بر نمایندگی استان چهارمحال و بختیاری، نماینده کمیته مالی در این انجمن نیز هستم.

سهرابی گفت: یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده دعوت از رئیس انجمن قرآنی برای حضور در استان بود که به‌دلیل عدم همکاری مسئولان قرآنی استان، این برنامه اجرایی نشد.

وی تصریح کرد: برخلاف ارائه معرفی‌نامه رسمی انجمن قرآنی به شخص مدیران نهادهای متولی قرآنی، به این جایگاه استان در انجمن قرآنی بانوان کشور بهایی داده نشد و هیچ کاری از اینجانب در این راستا خواسته نشد و هیچ تقدیری هم صورت نگرفت.

سهرابی با بیان اینکه تمام دوره‌های تواشیح، ابتهال و داوری را زیر نظر اساتید مطرح کشور گذرانده‌ است، تأکید کرد: در طی سال‌های متمادی، گروه تواشیح خواهران مؤسسه کوثر لردگان همواره با کسب مقام اول استانی به مرحله کشوری راه می‌یابد اما متأسفانه به‌دلیل عدم همکاری نهادهای مسئول جهت اعزام استاد برای آموزش‌های تکمیلی، این گروه تاکنون موفق به کسب رتبه کشوری نشده است.

عضو علی‌البدل اتحادیه مؤسسات قرآنی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرو بودن مؤسسه قرآنی کوثر لردگان در عرصه‌های مختلف مذهبی و قرآنی این منطقه، گفت: در زمان آغاز به فعالیت این مؤسسه مداحی خواهران باب نبود و این مؤسسه با آموزش مداحی و برگزاری جلسات مداحی در منازل شهروندان، فرهنگ مداحی را میان بانوان نهادینه کرد.

سهرابی افزود: این مؤسسه با فعالیت در امر همسریابی تاکنون بانی 27 مورد پیوند زوج‌ها در سطح شهر بوده است و در زمینه کمک به فقرا، دانشجویان و دانش‌آموزان بی‌بضاعت و دیگر امور خیریه نیز همواره حضوری فعال داشته است.

وی با بیان اینکه تمام امور و فعالیت‌های آموزشی و خیریه این مؤسسه از طریق دریافت نذورات و خیرات مردمی اداره می‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به لطف اعتماد آحاد مردم لردگان به این مؤسسه شاهد همکاری خوب مردمی بوده و در تمام مناسبت‌های مذهبی نیز با برگزاری مراسم همواره شاهد حضور بیش از 700 بانوی لردگانی در این گردهمایی‌ها هستیم.

سهرابی ادامه داد: در لیالی قدر نیز مراسم احیاء در سالن دفتر امام جمعه لردگان از سوی این مؤسسه و با همکاری تمام ارگان‌ها از جمله نیروی انتظامی و تعاونی شهر و رستا برگزار می‌شود و از محل کمک‌های مردمی و نذورات، به تهیه و توزیع گسترده غذا در این شب‌ها اقدام می‌شود.

مدیر مؤسسه کوثر لردگان با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی این مؤسسه در دو روز دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش قرآن کلاس‌های دیگری مانند مشاور خانوداه و احکام و تفسیر با حضور اساتید حوزه نیز برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی کوثر واقع در لردگان، چهارمحال و بختیاری، حسینیه شهیدان خالدی و اردشیری پذیرای علاقه‌مندان یادگیری قرآن است.

انتهای پیام

captcha