امام راحل آرزوهای بر زمین مانده ائمه در ایجاد حکومت دینی را تحقق بخشید
کد خبر: 3788205
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

امام راحل آرزوهای بر زمین مانده ائمه در ایجاد حکومت دینی را تحقق بخشید

گروه فرهنگی- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امام خمینی (ره) یکی از فرزندان حضرت فاطمه (س) است که توانست آرزوهای بر زمین مانده ائمه را در ایجاد حکومت دینی و اسلامی تحقق ببخشد.

امام راحل آرزوهای بر زمین مانده ائمه در ایجاد حکومت دینی را تحقق ببخشد

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی شب گذشته 16بهمن ماه در مراسم هیئت مکتب الزهرا (س) شهرستان تاکستان با عرض تسلیت ایام سوگواری صدیقه‌کبری (س) و گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: تقارن فجر امسال با چهل‌سالگی انقلاب جای شکرگزاری دارد که این انقلاب به سن بلوغ و کمال و ثمردهی خود رسید و امیدواریم این انقلاب در چهل‌سالگی خود از همه توطئه‌ها و صدمات عبور کرده باشد.
امام‌جمعه قزوین با اشاره به نوع ارتباط بین قیام فاطمی و انقلاب اسلامی اذعان کرد: همه انبیاء برای زمینه‌سازی و بشارت حضور خاتم انبیاء (ص) آمدند، حضرت رسول اکرم (ص) پس از بشارت همه انبیاء ظهور کرد و همه انبیا و دین آن‌ها در وجود ایشان خلاصه‌شده و عصاره همه انبیاء بود.
وی بابیان اینکه کتاب قرآن، جامع‌تر، عمیق‌تر و باعظمت‌تر از دیگر کتب آسمانی است، افزود: پیامبر (ص) و کتاب ایشان و دینی که برای مردم آورد و آن‌ها را به آن دعوت کرد همه خاتم تمام کتب آسمانی و آورده‌های پیامبران گذشته است، یک مسیحی با اسلام آوردن، دین و حقایق دین عیسی (ع) را تکمیل می‌کند و بر دین خود می‌افزاید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: پس از فوت تنها پسر حضرت رسول (ص) در دوره‌ای مهم‌ترین و دغدغه خاتم‌الانبیاء این بود که پس از ایشان تکلیف آینده امت و دین و امانت پیامبران گذشته چه خواهد شد؟ قرآن کریم به این نگرانی پیامبر (ص) پاسخ می‌دهد و می‌گوید خداوند به‌زودی نعمتی به تو خواهد داد که نگرانی‌هایت از بین خواهد رفت.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: پس از به دنیا آمدن حضرت فاطمه زهرا (س)، خداوند در قرآن خطاب به پیامبر اسلام فرمود، ما به تو کوثر عطا کردیم، کوثر به معنای خیر گسترده و کثیر است.
وی ابراز کرد: خدای متعال، دنیای به این گستردگی و بزرگی را متاع قلیل معرفی می‌کند، اما وجود مبارک حضرت فاطمه (س) را خیر کثیر می‌نامند، با ادبیات خدای متعال باید این بانوی بزرگ را باعظمت و بزرگ دید.
امام‌جمعه قزوین بابیان اینکه پیامبر گرامی اسلام نگران آینده امت و دین اسلام بودند، گفت: فاطمه زهرا (س) از نسل پیامبر (ص) به دنیا آمد تا مسیر حکومت دینی تا قیامت ادامه پیدا کند یعنی بین وجود مبارک این بانوی بزرگ و انقلاب ایران یک رابطه جدی برقرار است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: امیرمومنان (ع) در جایگاه همسری حضرت زهرا (س) قرار دارد و این زوج آسمانی کفو یکدیگرند که فرزندان آن‌ها از امام حسن (ع) تا امام زمان (عج) مجموعه‌ای هستند که قرآن و نقشه پیامبر (ص) برای پیاده کردن دین به تصویر کشیدند و اسلام را در جهان احیا کردند.
وی ادامه داد: تنها آئینی که می‌تواند برای دنیا و آخرت و قبل و بعد نسل‌های ما برنامه‌ریزی داشته باشد دین مبین اسلام است و مسیر دیگری برای سعادتمندی انسان وجود ندارد.
آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: ممکن است داروهای مادی و مکتبی که برای انسان صادر می‌شود در ابتدا به افق مسیر خود اطمینان و یقین داشته باشند، اما در تاریخ شاهد بودیم که پس از گذشت چندین سال به انحراف و بی‌نتیجه بودن مکتب خود اعتراف می‌کنند، اما نقشه دین پیامبر که بر اساس قرآن شکل‌گرفته هرروز شکوفاتر می‌شود.
امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: پس از فوت تنها پسر پیامبر گرامی اسلامی کافران شروع به اذیت پیامبر کردند که تو ابتر هستی و نسل تو قطع‌شده است، اما خدای متعال با عنایت دختری همچون حضرت زهرا (س) خیر کثیر را به ایشان عطا کرد.
وی تصریح کرد: امروز ضروری است که ما از سیره زندگی حضرت صدیقه کبری (س)، یک سبک زندگی استخراج‌کنیم تا جوانان ما با تمسک به این سیره، سبک زندگی فاطمی و حسینی داشته باشند تا لیاقت فاطمی بودن را پیدا کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: این حدیث حضرت زهرا (س) که فرمودند «الجار، ثم الدار» اول همسایه سپس خودمان، از احادیث مهم و قابل‌توجه است، امروز چقدر در ضروریات زندگی توجه به این حدیث این بانوی بزرگوار می‌کنیم؟ در دوران دفاع مقدس و جبهه‌های جنگ بسیار شاهد این صحنه‌ها بودیم که ایثار و ازخودگذشتگی از خود نشان دادند.
وی یادآور شد: امام خمینی (ره) یکی از فرزندان حضرت فاطمه (س) است که توانست آرزوهای بر زمین مانده ائمه را در ایجاد حکومت دینی و اسلامی تحقق ببخشد و بگوید انقلاب خود را به جهانیان صادر می‌کنیم و تا برقراری حکومت دینی در جهان به مبارزه ادامه می‌دهیم.
آیت الله عابدینی در پایان گفت: همه ما باید با تمسک به قرآن و نهج‌البلاغه و سیره ائمه (ع) زندگی فاطمی داشته باشیم و باصداقت رفاقت کنیم و نفاق و دورویی و ظلم و ناجوانمردی را کنار بگذاریم.
انتهای پیام

captcha