شرکت ۲۶۵ نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان
کد خبر: 3788355
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
حجت‌الاسلام چراغی‌پور عنوان کرد:

شرکت ۲۶۵ نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، از شرکت ۲۶۵ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری در سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در این استان خبر داد.

شرکت ۲۶۵ نفر در مسابقات قرآنی مدهامتان
حجت‌الاسلام والمسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، امروز در گفتگو با ایکنا از ایلام از شرکت ۲۶۵ نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری در سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در این استان خبر داد.
وی بابیان اینکه در این دوره از مسابقات در مرحله استان ٢٦٥ نفر از اعضای کانون‌های مساجد استان شامل ١٩٥ برادر و ٧٠ خواهر شرکت و ثبت‌نام کرده اند، افزود: این مسابقات با همکاری کانون فرهنگی و هنری غدیر در مسجد الجوادین شهر ایلام برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، بابیان اینکه کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم از اهداف این مسابقات است، یادآور شد: این مسابقات در رشته‌های قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ جزء ٣٠، اذان، قرائت تقلیدی، نقاشی آیات و قرائت نماز برگزار می‌شود.
چراغی‌پور با بیان اینکه ثبت‌نام این جشنواره از ۱۵ آذرماه جاری آغاز و تا ۳۰ آذرماه ادامه داشت، تصریح کرد: با توجه به استقبال اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از این مسابقات، بر اساس تصمیم ستاد عالی مساجد کشور مهلت ثبت‌نام تا ۱۵ دی‌ماه جاری تمدید شد.
وی شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در سایر مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم را از اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.
چراغی پور ابراز کرد: مرحله استانی و کشوری مسابقات برادران در رشته‌های قرائت و حفظ کل در رده سنی ١٦ تا ٣٠ سال و در رشته‌های اذان، قرائت (ترتیل)، حفظ جزء ٣٠، قرائت تقلیدی و نقاشی آیات در رده سنی ٧ تا ١٦ سال برگزار و مرحله استانی و کشوری مسابقات خواهران همانند برادران بوده و فقط رشته اذان و قرائت تقلیدی برای خواهران برگزار نخواهد شد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بابیان اینکه مرحله کشوری این مسابقات در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود، عنوان کرد: رشته قرائت نماز فقط در مرحله کانونی و استانی برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha