ایرانیان هیچ‌گاه از علم‌آموزی دوری نجستند/ عرضه یک میلیون و 500 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه‌های کشور
کد خبر: 3788409
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

ایرانیان هیچ‌گاه از علم‌آموزی دوری نجستند/ عرضه یک میلیون و 500 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه‌های کشور

گروه فرهنگی ـ سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان روز گذشته 17 بهمن با حضور مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور و استاندار خوزستان آغاز به کار کرد.

عرضه یک میلیون و 500 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه‌های کتاب در سراسر کشور(آماده)

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان روز گذشته 17 بهمن‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی اهواز برگزار شد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در این مراسم با بیان اینکه نمایشگاه کتاب، با وجود رقبایی مثل رسانه و فضای مجازی هنوز هم جایگاه خاص و ویژه‌ خود را در علم آموزی دارد، اظهار کرد: اسلام و ایرانیان هیچ‌گاه از دانستن و علم‌آموزی دوری نجسته‌ و با فرهنگ غنی خود همواره به دنبال کسب آگاهی بوده اند.

وی آگاهی را جزء پایه‌های استحکام انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان کرد: نمایشگاه‌های این چنینی مظهر اطلاع‌رسانی و دانایی بیشتر برای آحاد جامعه هستند و باید با مرجعیت خود پاسخگوی نیازهای نوجوانان، جوانان و بزرگسالان باشد.

به گفته استاندار خوزستان، اگر انقلاب موفق بود و توانسته با وجود همه تحریم‌ها، جنگ و مسائل این چنینی استوار به حرکت خود ادامه دهد به آن دلیل است که مسیر پاسخگویی، پذیرفتن، مناظره، علم و کتابت را انتخاب کرده است. آنچه موجب شده ایران اسلامی همچنان بانشاط باشد، پویایی و اجتهاد داشتن در اداره جامعه است.

قادر آشنا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور هم در این مراسم با بیان اینکه ناشران حاضر در این نمایشگاه از ناشران تراز اول کشور هستند، اظهار کرد: نمایشگاه با کیفیت خوبی برگزار شده و استقبال خیلی خوبی نیز توسط مردم و علاقه‌مندان به کتاب صورت گرفته است.

وی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان تاکنون 25 نمایشگاه برگزار کرده که این تعداد تا پایان سال به 30 نمایشگاه خواهد رسید.

به گفته، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور، رشد و توسعه‌ بدون آگاهی ممکن نیست و آگاهی بدون کتاب محقق نمی شود.  برپایی نمایشگاه‌های کتاب می‌تواند بخشی از این نیازها را برطرف کند.

آشنا در پایان با بیان اینکه انسان محور توسعه و کتاب مظهر آن است گفت: یک میلیون و 500 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه‌های کتاب در سراسر کشور به علاقه مندان کتاب عرضه شده است. تاکنون 45 میلیارد تومان در استان‌های مختلف کتاب فروخته شده است. 

محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نیز گفت: در نمایشگاه امسال 570 ناشر حضور یافته اند که در قالب 340 غرفه آثار خود را عرضه می کنند. 91 هزار و 125 عنوان کتاب در زمینه‌های ادبیات، دین، کودک و نوجوان، کمک آموزشی و دانشگاهی و همچنین بخش عربی در این نمایشگاه عرضه شده است. علاوه بر این 40 ناشر و 8 کتابفروشی از نقاط مختلف استان در سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان حضور دارند.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان اهل کتابخوانی و مطالعه هستند، افزود: نمایشگاه کتاب خوزستان در سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان فروش کتاب داشت و نزدیک به 550 میلیون تومان بُن کتاب در اختیار علاقه مندان به کتاب قرار داده شد که این مبلغ نیز امسال به 800 میلیون تومان افزایش یافت.

جوروند ادامه دادداد:  امسال برنامه های جنبی و متنوعی در حوزه های مختلف در طول برگزاری نمایشگاه پیش بینی شده است، گفت: نشست‌های تخصصی تاثیر رسانه در خانواده، ادبیات نمایشی، نشست تخصصی اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده ویژه روشندلان، ادبیات کودک و نوجوان، نشست تخصصی ناشران استان و ادبیات دفاع مقدس از جمله این نشست ها هستند. 

گفتنی است، سیزدهمین. نمایشگاه کتاب خوزستان از 17 تا 23 بهمن در نمایشگاه بین المللی اهواز میزبان علاقه مندان است. 

انتهای پیام

captcha