ساختار كشور متناسب با شرايط در چهار ماهه نخست سال آينده اصلاح می‌شود
کد خبر: 3788416
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
لاریجانی:

ساختار كشور متناسب با شرايط در چهار ماهه نخست سال آينده اصلاح می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصميم بر اين است كه در چهار ماهه نخست سال آينده ساختار كشور متناسب با شرايط کشور و با نقش دادن به مردم در اقتصاد و ساماندهی بودجه كشور، به نحوی كه بودجه عمرانی كشور بهتر شود، اصلاح شود و در صورتی که لزوم اصلاح بودجه ٩٨ وجود داشته باشد، اين اصلاحيه به مجلس تقديم شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی لاريجانی صبح امروز 18 بهمن در بدو ورود به اراک در پاويون استانداری مركزی در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع اصلاح ساختار كشور بيان كرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص بودجه ٩٨ تأكيد داشتند كه بايد بودجه سال آتی متناسب با شرايط تحريم، تغييرات لازم را داشته باشد كه در اين راستا جلساتی برگزار شد.
وي تصريح كرد: براساس اين جلسات، مشخص شد كه بايد در ساختار بودجه‌ريزی كشور تغييراتی اعمال شود، حجم دولت بايد براساس سياست‌های كوچك‌سازی و چابك‌سازی اين مجموعه شکل گيرد و سطح بهره‌وری كار در بخش‌های محتلف ارتقا يابد كه تحقق اين امر مستلزم وجود نظامات خاصی است.
لاريجانی اضافه كرد: بودجه كشور بايد براساس عملكرد تدوين شود و چگونگی فعال‌تر شدن فعاليت‌های عمرانی با كمك مردم مدنظر قرار گيرد كه اين امر در فرصت كوتاه و در بودجه ٩٨ امكان تحقق ندارد و بايد مكانيزم آن كاملا مشخص باشد.
وی گفت: تصميم بر اين است كه در چهار ماهه نخست سال آينده ساختار كشور متناسب با شرايط کشور و با نقش دادن به مردم در اقتصاد و ساماندهی بودجه كشور، به نحوی که بودجه عمرانی كشور بهتر شود، اصلاح شود و در صورتی که لزوم اصلاح بودجه ٩٨ وجود داشته باشد، اين اصلاحيه به مجلس تقديم شود.
رئيس مجلس شورای سلامی در خصوص سفر خود به استان مرکزی افزود: استان مركزی در حوزه صنعت فعال است و اين سفر به منظور آشنایی با وضعيت استان انجام شده است تا در صورت امكان كمك، اقدامات لازم انجام گيرد.
انتهای پیام

captcha