اسامی نویسندگان راه یافته به مرحله نهایی داوری جایزه جمالزاده اعلام شد
کد خبر: 3788467
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸
در بخش آزاد؛

اسامی نویسندگان راه یافته به مرحله نهایی داوری جایزه جمالزاده اعلام شد

گروه فرهنگی- دبیر جایزه ادبی جمالزاده از راهیابی 22 نفر به مرحله نهایی داوری بخش آزاد جایزه ادبی جمالزاده خبر داد.

اسامی نویسندگان راه یافته به مرحله نهایی داوری جایزه جمالزاده اعلام شد

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، رضا روحانی با بیان اینکه 22 نویسنده به مرحله نهایی داوری بخش آزاد جایزه جمالزاده راه یافتند، اظهار کرد: بخش آزاد زمینه‌ای جدی برای نشان دادن طبع خلاق و هوشمند نویسندگان در عرصه داستان است و از همین رو ما تأکید داشتیم حتما در جایزه جمالزاده وجود داشته باشد.
وی درباره ویژگی داستان‌های رسیده به بخش آزاد گفت: نکته جالب در بخش آزاد، کثرت آثار خوب بود که کار داوری را مشکل می‌کرد. علاوه بر اینکه داستان‌های ارائه شده در این بخش بسیار متنوع بود. تنوعی که هم در فرم و هم در محتوا قابل توجه به نظر می‌رسید. البته در برخی موارد امکان کوتاه‌تر نوشتن داستان‌ها وجود داشت، علاوه بر اینکه در فضای داستان‌های این بخش گاهی با آلودگی‌های کلامی روبه‌رو بودیم.
دبیر جایزه ادبی جمالزاده با اشاره به فهرست نامزدهای بخش نهایی داستان آزاد افزود: انوشه منادی،‌ علی یزدانی نجف‌آبادی،‌ ناهید عصمتی،‌ سعید عابدی، مجتبی مقدم،‌ سولماز اسعدی،‌ کتایون صهبا، امین اطمینان،‌ احمد مولوی،‌ سولماز شبانی، ‌عطیه خراسانی،‌ علی نیک‌جو،‌ مانلی آذرمهر،‌ زهرا مهاجری کاشانی،‌ مجتبی شول افشارزاده،‌ مجتبی هژبری،‌ معصومه قدردان،‌ عطیه جوادی‌راد،‌ کاظم آقایی،‌ سعید تیموری،‌ زهرا نی‌چین و امین کریمی نویسندگانی هستند که نفرات برتر از میان آنها طبق وعده قبلی در روز اختتامیه معرفی خواهند شد.
‌روحانی اضافه کرد:‌ شاپور بهیان،‌ مریم حسینیان،‌ ناهید طباطبایی، مهدی ربی و سیاوش گلشیری داورانی هستند که داستان‌های بخش آزاد جایزه جمالزاده را خوانش کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، نخستین دوره جایزه جمالزاده به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در سه بخش داستان آزاد، داستان اصفهان و زندگی‌نگاره‌های اصفهان در حال برگزاری است. فراخوان این جشنواره مهرماه امسال اعلام و با استقبال بالای مخاطبان در شهرهای مختلف و حتی ایرانیان خارج از کشور روبه‌رو شد، به طوری که بیش از 1500 اثر به دبیرخانه جایزه رسید و برای اولین بار تیم بزرگی از نویسندگان و نمایندگان انجمن‌های داستان‌نویسی فعال در اصفهان دست به دست هم دادند و انتخاب در گروه‌های دو نفره، سه نفره و چهار نفره انجام شد تا به مرحله اعلام فینالیست‌ها رسید. مراسم اختتامیه این جایزه 29 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha