معرفی کتاب خاطرات رهبر انقلاب توسط سیدحسن نصرالله
کد خبر: 3788527
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

معرفی کتاب خاطرات رهبر انقلاب توسط سیدحسن نصرالله

گروه ادب ــ سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در جشن ۴۰ سالگی انقلاب در مجمع سیدالشهدا(ع) ضاحیه‌ جنوبی بیروت، به معرفی کتاب خاطرات مبارزات رهبر انقلاب از زبان خودشان پرداخت.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام‌ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم جشن ۴۰ سالگی انقلاب در مجمع سیدالشهدا(ع) ضاحیه‌ جنوبی بیروت، به معرفی کتاب خاطرات مبارزات رهبر انقلاب از زبان خودشان که به عربی گفته شده است، پرداخت.

وی گفت در پایان سخنرانی خود گفت:
«اکنون دوست دارم توجه شرکت‌کنندگان در این مراسم را به وجود کتابی تحت عنوان «ان مع الصبر نصرا» جلب کنم. این کتاب شامل روایت‌هایی است که به طور مستقیم توسط امام خامنه‌ای و به زبان عربی نقل شده است. در این کتاب می‌توان با زبان عربی امام خامنه‌ای به خوبی آشنا شد؛ زبانی که زیباتر، بلیغ‌تر و رساتر از زبان بسیاری از کسانی است که خود را رهبران جهان عرب می‌دانند. ایشان در این کتاب خاطرات خود از زمان کودکی تا پیروزی انقلاب اسلامی را به زبان عربی نقل کرده‌اند. البته در این کتاب سخنی از مراحل مابعد از پیروزی انقلاب اسلامی به میان نیامده است. ایشان، این خاطرات را با یک زبان عربیِ زیبا و بدیع، روایت کرده‌اند.  
من پیشتر با رهبر انقلاب دیدار کرده و با ایشان به زبان عربی سخن گفته بودم و از نوع سخن گفتن ایشان به زبان عربی آگاه بودم؛ کما اینکه تدریس‌های ایشان به زبان عربی را نیز پیشتر شنیده بودم. اما زمانی که کتاب «ان مع الصبر نصرا» را خواندم، از بلاغت، طراوت، زیبایی و متانت در زبان عربی ایشان غافلگیر شدم. این ویژگی‌ها به ویژه در مقدمه کتاب نمایان‌تر است؛ مقدمه‌ای که رهبر انقلاب آن را با دست چپ و به زبان عربی نگاشته‌اند.
امیدوارم که این کتاب را مطالعه کنید و مورد توجه همگی شما قرار گیرد، چراکه رهبر انقلاب از رهگذر نگارش این کتاب قصد دارند با زبان خودِ جوانان و ملت‌های جهان عرب، با آن‌ها سخن بگویند. این کتاب همانطور که در ابتدا گفتم، مشتمل بر تجربه‌ها و خاطرات شخصی امام خامنه‌ای از فداکاری‌های بزرگ، مظلومیت‌ها و درد و رنج‌های فراوانی است که ایشان و بسیاری از یاران امام خمینی رحمه‌الله درجریان فعالیت‌های انقلابی متحمل شدند. لذا این کتاب، کتابی مهم و مبارک است.»

این کتاب «ان مع الصبر نصرا» نام دارد و توسط دفتر حفظ و نشر آثار رهبری چاپ شده است و ترجمه آن به فارسی نیز، بزودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ليث ترابچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۲ - ۱۴:۰۴
0
0
سلام علیکم
بسیار علاقمندم که این کتاب را به زبان عربی مطالعه کنم ، لطفا نحوه تهیه وخریداری آن را ارسال فرمایید

متشکرم
captcha