تشریح دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در مشهد
کد خبر: 3788538
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵

تشریح دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در مشهد

گروه سیاست و اقتصاد- همزمان با دهه فجر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در مشهد توسط مسئولان تشریح شد.

تشریح دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی امروز 18 بهمن در نشست خبری «کاروان رسانه انقلاب» با حضور اصحاب رسانه در فرمانداری مشهد دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی این شهرستان تشریح شد.
 
در ابتدای این نشست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان گفت: یکی از پرکارترین حوزه ها نسبت به قبل از انقلاب حوزه بهداشت و درمان بوده که در راستای آموزش، دارو و درمان، بهداشت، توسعه فضاهای بیمارستانی و... گام های موثری برداشته است.
 
محمد رضا دارابی محبوب ادامه داد: امروز در 159 رشته از کاردانی تا فوق تخصص با بیش از 9000 دانشجو پیشرو در تأمین نیروی انسانی در زمینه های مختلف پزشکی هستیم و حتی در شهرستان های کوچک نیز پزشک داریم.
 
وی افزود: وجود 773 مرکز بهداشت بعد از انقلاب در مقایسه با قبل که تعداد آن 75 مرکز بوده نشان از جمله پیشرفت ها در این خصوص است که به ارائه خدمات پزشکی در سطوح یک تا سه اهتمام می شود.
 
دارابی با اشاره به اینکه از ابتکارات دولت فعلی تقویت اورژانس ها و راه اندازی اورژانس هوایی بوده گفت: در حوزه توسعه فضای بیمارستانی اقدامات موثری از جمله در حاشیه شهردر دست اقدام است و به لحاظ دارو هیچ کمبودی در مشهد نداریم.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در بخش تجهیز بیمارستان ها قبلا 3100 تخت در استان داشتیم ولی امروز 10 هزار و 900 تخت بیمارستانی داریم که بر اساس شاخص استاندار 2500 تخت کم داریم که جبران این کمبودها در دست اقدام است.
 
در ادامه مشاور مدیر کل و رئیس اداره بهزیستی مشهد گفت: اداره بهزیستی در واقع مولود انقلاب اسلامی است در گذشته تعداد مراکر توانبخشی 4 مرکز بود اما امروز این تعداد به 81 مرکز رسیده و در واقع 20 برابر رشد داشته است.
 
محسن مروی گفت: اکنون 5136 نفر در 82 مرکز تحت پوشش هستند و ماهانه دو میلیارد و 300 میلیون تومان یارانه به این عزیزان پرداخت می شود.
 
وی ادامه داد: در حوزه اشتغالزایی 9000 فرصت شغلی برای معلولان مشهد ایجاد شده؛ ضمن اینکه از طرح غربالگری بینایی و شنوایی که طی 10 سال اخیر راه اندازی شده سالانه بیش از 200 هزار نوزاد استفاده می کنند.
 
رئیس اداره بهزیستی مشهد اظهار کرد: راه اندازی 120 مرکز مشاوره، 500 کارگاه آموزش مهارت های زندگی و ایجاد اورژانش اجتماعی از دیگر خدمات این اداره بعد از انقلاب اسلامی محسوب می شود.
 
ضفیه رکنی، نماینده اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی، در بخش دیگری از این نشت بیان کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود؛ لذا در حوزه آموزش و پرورش اتفاق بزرگی در حوزه محتوای کتب درسی و همچنین در مباحث تربیتی افتاد.
 
وی به کتاب آموزش قرآن که در گذشته به صورت معمول در آموزش پرورش نبود اشاره کرد و گفت: در حوزه قرآنی آموزش و پرورش طرح حفظ جزء 30 را در سال جاری آغاز کرده که خوشبختانه طرح موفقی بوده و دنبال می شود.
 
رکنی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی حرف اول را می زند. حضور دانش آموزان در المپیادهای علمی و مسابقات جهانی از جمله افتخاراتی است که بعد از انقلاب کسب شده است.
 
وی به فعالیت دارالقران ها و مدارس قرآنی اشاره و اظهار کرد: از دستاوردهای دیگر اموزش و پرورش کسب رتبه های کشوری و بین المللی در مسابقات قرآنی است.
 
در ادامه محمد جواد استادی، رئیس اداره ارشاد اسلامی مشهد، گفت: انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی بود و تشکیل اداره ارشاد مبتنی بر فرهنگ انقلابی انجام شد که در حوزه سیاستگذاری هدایت وحمایت از فعالیت های فرهنگی و قرآنی فعال است.
 
وی افزود: اکنون 490 موسسه فرهنگی و هنری داریم و 103 موسسه قرآنی در استان فعال است که از این تعداد 60 موسسه در مشهد وجود دارد.
 
استادی گفت: ایجاد کانون های فرهنگی مساجد از ابتکارات انقلاب اسلامی است و اکنون 1771 کانون در استان فعال است.
 
وی در خصوص فعالیت های حوزه قرآنی بیان کرد: برگزاری 520 نشست و جشنواره قرآنی، برگزاری آزمون قرآن و عترت، جشنواره بین المللی آیات و طرح خانه های نور که تاکنون 117 مورد انجام شده از جمله فعالیت های قرآنی اداره ارشاد و اسلامی مشهد است.
 
استادی خاطرنشان کرد: به دنبال تقویت میز خدمت در اداره فرهنگ و ارشاد مشهد هستیم، میز خدمت برای این طراحی شده که افراد بتوانند فرآیندهای قانونی را از طریق یک کارشناس پیگیری و نتیجه را هم از همین فرد بگیرند. 
 
وی گفت: تعداد رویدادهای فرهنگی و هنری در مشهد بسیار گسترده است و البته حساسیت‌ها هم در مشهد متفاوت است. شهر مشهد شهر امام رضا(ع) است و معتقدم که باید شأنیت شهر امام رضا (ع) حفظ شود.
 
انتهای پیام
captcha