۱۶۰ میلیارد تومان پروژه راه آهن در کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی شد
کد خبر: 3788601
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳

۱۶۰ میلیارد تومان پروژه راه آهن در کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه اداره‌کل راه آهن استان کرمان دیروز پنج‌شنبه، ۱۸ بهمن همزمان با ایام دهه فجر در زرند افتتاح و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدمصطفی آیت‌‌اللهی موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان در این مراسم با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 650 پروژه با اعتبار 18 هزار میلیارد تومان در استان کرمان طی ایام دهه فجر امسال گفت: 820 میلیارد تومان پروژه در حوزه گازرسانی با پوشش یک هزار و 600 روستا امسال اجرایی شده است.
وی افزود: با گازرسانی به 53 شهر در نیمه اول سال آینده، تمام شهرهای استان گازرسانی شده و روستاها نیز به پوشش 90 درصدی می رسند.
آیت‌اللهی موسوی ادامه داد: استان کرمان به لحاظ شاخص های حوزه راه نیز در وضعیت خوبی قرار دارد و به لحاظ میزان آزادراه و بزرگراه سومین استان کشور هستیم.
وی توسعه حوزه ریلی استان کرمان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هر اندازه میتوانیم باید حمل و نقل بار و مسافر را از سطح جاده‌ها به حمل و نقل سبز یعنی ریل انتقال دهیم.
معاون عمرانی استاندار کرمان اظهار داشت: 13 هزار کیلومتر طول راه‌های استان است که سال گذشته 860 نفر در این راه‌ها بر اثر حادثه جان خود را از دست داده‌اند، لذا راه‌اندازی ریلی لازم است.
موسوی خواستار پیگیری نمایندگان جهت توسعه خط ریلی در استان شد و گفت: حمل بار در جاده‌ها علاوه بر ضرر رساندن به راه، اعتباری برای مرمت و نگهداری لازم دارد.
انتهای پیام

captcha