ضریب اشغال قطار‌های استان کرمان بالای ۷۰ درصد است
کد خبر: 3788602
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷

ضریب اشغال قطار‌های استان کرمان بالای ۷۰ درصد است

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل راه‌آهن استان کرمان گفت: میزان ورود و خروج مسافران به اداره‌کل راه آهن کرمان را در سال گذشته حدود یک میلیون نفر بیان کرد و افزود: ضریب اشغال قطار‌های استان بالای ۷۰ درصد است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدرضا فیروزکوهی، مدیرکل راه‌آهن استان کرمان دیروز پنج‌شنبه، 18 بهمن در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی 160 میلیارد تومان پروژه راه آهن در کرمان گفت: 550 کیلومتر خط اصلی، 150 کیلومتر خط فرعی در استان کرمان داریم و متوسط روزانه قطارهای مسافربری 3 رام به مقاصد تهران و مشهد و 5 زوج قطار باری از کرمان و ایستگاه‌های مبادی است.
وی میزان ورود و خروج مسافران به اداره کل راه آهن کرمان را در سال گذشته حدود یک میلیون نفر بیان کرد و افزود: ضریب اشغال قطارهای استان بالای 70 درصد است.
فیروزکوهی به انعقاد تفاهم نامه با شرکت های فولادی استان در راستای سیاست های ابلاغی رهبر در برنامه ششم توسعه و اتصال کلیه مجموعه‌های اقتصادی به شبکه ریلی اشاره کرد و گفت: عملیات زیرسازی خط ریلی فولاد زرند ایرانیان به طول 11 کیلومتر و آورده 300 میلیارد ریال راه آهن انجام شده است و با این عملیات دو و نیم میلیون تن سالانه ورود و خروج کارخانه از طریق ریل انجام می گیرد.
وی تصریح کرد: طرح فولاد جلال آباد نیز به طول 25 کیلومتر به شکل مشارکتی در حال اجراست و اکنون 40 درصد پیشرفت دارد و 700 میلیارد ریال آورده راه‌ آهن در این پروژه است.
فیروزکوهی گفت: مجموع این خطوط فرعی 5 میلیون تن ورود و خروج مواد معدنی در استان کرمان ایجاد خواهد شد و 100 میلیون لیتر صرفه‌جویی در بخش سوخت را برای استان به همراه دارد.
مدیرکل راه آهن کرمان با اشاره به بازسازی 50 کیلومتر از مسیر بافق – زرند – کرمان گفت: با اجرای این عملیات امکان افزایش سرعت قطارهای مسافربری به 120 کیلومتر در ساعت فراهم می شود.
انتهای پیام

captcha