ولایتمداری حضرت زهرا(س) بهترین الگوی جامعه امروز است
کد خبر: 3788617
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
استادان حوزه و دانشگاه تاکید کردند:

ولایتمداری حضرت زهرا(س) بهترین الگوی جامعه امروز است

گروه معارف ــ زندگی حضرت زهرا (س) به‌مثابه یک الگوی جامع و کامل در زندگی ماست که تمام ابعاد زندگی ایشان برای ما درس‌آموز و الگو است.

ولایتمداری حضرت زهرا(س) بهترین الگوی جامعه امروز استآیت‌الله علی اکبر مسعودی خمینی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم با اشاره به خطبه معروف حضرت فاطمه(س) گفت: باید ترجمه و تفسیر دقیق این خطبه توسط علما و اندیشمندان انجام شود چرا که این خطبه درباره همه امور انسان‌هاست و باید محتوای آن باید تکثیر و به مردم فهمانده شود.

وی ادامه داد: خطبه حضرت زهرا(س) بهترین الگوی رفتاری و گفتاری ایشان است، باید همگی خطبه ایشان را فرا بگیریم و به آن عمل کنیم، جوانان می‌توانند با مطالعه خطبه فدکیه راه و رسم درست زندگی را دریافته و آن را در زندگی خود به کار گیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر تشویق مردم به مطالعه خطبه حضرت زهرا(س) گفت: صدا و سیما باید ابعاد مختلف بندگی حضرت زهرا(س) و ولایتمداری ایشان را برای مردم تبیین کند تا مردم با سیره واقعی ایشان آشنا شوند.

الگوی بی نظیر عالمیان

همچنین حجت الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز، رئیس دانشگاه قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم اظهار کرد: زندگی حضرت زهرا(س) به دوران زندگی همراه با پدر و مادر، دوران ازدواج و پس از وفات پیامبر(ص) تقسیم می‌شود که هر بخش از زندگی ایشان یک درس برای جامعه اسلامی است.

دیرباز با اشاره به ترویج سبک زندگی فاطمی، گفت: ولایت‎‌مداری دوری از تجملات، دفاع از ولایت، ایثارگری، صداقت و پاکی استوار است و ما باید اینها را ترویج دهیم.

وی با اشاره به ولایت مداری حضرت زهرا(س) و لزوم الگوگیری از آن افزود: ولایت مداری حضرت فاطمه(س) پس از وفات پیامبر(ص) بود و اگر ولایت را به معنای وسیع بگیریم در زمان حیات پدرشان ولایت الهی داشتند و تبعیت از پدرشان نیز ولایت مداری است.

رئیس دانشگاه قم با اشاره به فعالیت‌های حضرت زهرا(س) برای نشر و تعالی دین اسلام عنوان کرد: پس از وفات رسول خدا(ص) و به دنبال تثبیت جانشینی امام علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) روشنگری داشتند و خطبه خواندند و در مدینه فعالیت‌های تبلیغی انجام دادند.

وی تبعیت از امیرالمؤمنین(ع) و ولایت مداری را یکی از خصوصیات مهم حضرت زهرا(س) دانست و ابراز کرد: حضرت زهرا(س) ولایت و امامت امام علی(ع) را تثبیت کردند و این مهم الگوی بی نظیری برای عالمیان است.

بصیرت سیاسی حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام‌و‌المسلمین محسن غرویان نیز در گفت و گو با ایکنا از قم اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه به بیان مسائل سیاسی و اجتماعی پرداخته‌اند و در واقع بایسته‌های حکمرانی جامعه اسلامی در این خطبه آمده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه بنا بر احادیث و اخبار، حضرت زهرا(س) از نظر عفت، حجاب، پاکدامنی، علم و دانش، تسلط بر احادیث و آیات و روایات سرآمد زنان زمان خودشان بودند؛ دردفاع از ولایت و حقانیت ولایت امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) هم ایشان دفاع‌های عالمانه‌ای داشته اند و با غاصبین زمان خودشان محاجه و بحث می‌کردند و این مسائل نشان دهنده بصیرت سیاسی حضرت فاطمه(س) است.

وی ادامه داد: ایشان در زمان خودشان آیات قرآن و مکاتب تفسیری مختلف را نقد و بررسی می کردند و از نظر عملی ایستادگی به خرج داده و مقاومت کردند و از حقانیت امیرالمومنین(ع) و خاندان اهل بیت(ع) در حکومت و خلافت دفاع کردند.

انتهای پیام

captcha