اجرای ۷۷ درصدی صدور کارت ملی هوشمند در یزد
کد خبر: 3788674
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

اجرای ۷۷ درصدی صدور کارت ملی هوشمند در یزد

گروه اجتماعی ــ مدیر کل ثبت احوال استان یزد با اشاره به اینکه ۷۷ درصد کار صدور کارت ملی هوشمند در استان انجام شده گفت: این پروژه در نیمه اول سال آینده به صورت کامل به مرحله بهره‌برداری و کاربردی‌شدن خواهد رسید.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی مکرمی، مدیر کل ثبت احوال استان یزد شب گذشته در بازدید از غرفه ثبت احوال بهاباد در نمایشگاه دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در چهل سالگی انقلاب اظهار کرد: ثبت احوال از دستگاه های ویژه حاکمیتی است که در سال های اخیر تحولات اساسی داشته و از پوسته سنتی خارج و کاملا مکانیزه شده است.
وی ادامه داد: زمینه ورود به دولت الکترونیک در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور فراهم شده که بزرگترین دیتا بیس کشور نیز به شمار می رود.
مکرمی با اشاره به اینکه 77 درصد کار صدور کارت ملی هوشمند در استان انجام شده است، تاکید کرد: این پروژه در نیمه اول سال آینده به صورت کامل به مرحله بهره برداری و کاربردی شدن خواهد رسید.
وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ دستگاه با پایگاه جمعیتی ثبت احوال به صورت بر خط در ارتباط هستند و در ۲۰۰ هزار نقطه کشور پایگاه های این سازمان در حال خدمات رسانی هستند.
مدیر کل ثبت احوال استان با اشاره به لزوم ثبت مهاجرت برای دستیابی به آماری متقن از جمعیت هر شهرستان و استان گفت: طرحی در سازمان ثبت احوال در دست پیگیری است تا افراد هر گونه جا به جایی محل سکونت خود را بصورت الکترونیک به سازمان ثبت احوال اعلام کنند.
محمدعلی مکرمی در این سفر به سوالات و مشکلات مردم بهاباد در زمینه اسناد هویتی پاسخ داد و دستورات لازم را برای پیگیری خواسته های شهروندان به رئیس اداره ثبت احوال این شهرستان ابلاغ کرد .

انتهای پیام

captcha