نشر سیره فاطمی با شناخت و عمل محقق می‌شود
کد خبر: 3788770
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

نشر سیره فاطمی با شناخت و عمل محقق می‌شود

گروه معارف- مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: برای بهره بردن از وجود مبارک حضرت زهرا(س)، باید به سراغ شناخت ایشان رفت؛ نشر سیره فاطمی تنها با مطالعه، شناخت و عمل محقق می‌شود؛ برخوردهای شعاری کمکی به این امر نمی‌کند.

حجت‎الاسلام عبدالرضا پورذهبی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان و بلوچستان، گفت: شخصیت‌هایی همچون فاطمه زهرا(س)، شخصیت‌های چند بعدی هستند، بطوری که نمی‌توان آنان را تنها در یک بعد محدود کرد.
وی ادامه داد: سیره عملی حضرت زهرا(س) در ابعاد گوناگون زندگی فردی و اجتماعی حضرت متجلی می‎شود؛ بخشی از سیره عملی ایشان به زندگی شخصی حضرت مربوط می‎شود؛ در این بخش، بحث تربیت، خانه‎داری، رفتار و نحوه تعامل حضرت با اعضای خانواده مطرح است.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان افزود: نحوه رفتار ایشان با پدر بزرگوارشان به گونه‌ای است که لقب «ام ابیها» می‌گیرند؛ در نقش همسرداری نیز تاریخ گواهی می‌دهد که ایشان همدرد و همدل علی(ع) در شب‌های پر از درد ایشان بوده است.
وی بیان کرد: بخش دیگر از ابعاد گوناگون سیره حضرت فاطمه(س)، شخصیت علمی ایشان است، به طوری‎که در تاریخ آمده است، افراد متعددی برای دیدن حضرت و طرح سؤالات علمی خود به خدمت حضرت زهرا(س) می‎رسیدند.
پورذهبی اظهار کرد: فضائل شخصیتی، بُعد دیگر سیره حضرت صدیقه(س) را تشکیل می‏‌دهد. حضرت، به لحاظ تقوا و کثرت عبادت همواره مد نظر دوستداران اهل بیت(ع) بوده و هستند.
وی بیان کرد: جایگاه حضرت تا حدی است که حضرت صادق(ع) می‎فرماید «ما حجت خدا، بر شما هستیم و حضرت فاطمه(س) حجت خدا برماست». شما حاجاتتان را از ما می‎خواهید و ما هر گاه حاجتی داشته باشیم، سراغ مادرمان حضرت زهرا(س) می‎رویم.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان افزود: برای بهره بردن از وجود مبارک حضرت زهرا(س)، باید به سراغ شناخت ایشان رفت؛ نشر سیره فاطمی تنها با مطالعه، شناخت و عمل محقق می‌شود؛ برخوردهای شعاری کمکی به این امر نمی‌کند.

انتهای پیام

captcha