پرداخت ۲۲۰۰ فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مددجویان کردستانی
کد خبر: 3788829
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸

پرداخت ۲۲۰۰ فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مددجویان کردستانی

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان کردستان از پرداخت دو هزار و ۲۰۰ فقره جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مددجویان کردستانی و به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

محمد رسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه به مناسبت دهه مبارک فجر دو هزار و ۲۰۰ نفر از فرزندان مددجو در سطح این استان کمک هزینه ازدواج و جهیزیه دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: برای این تعداد کمک هزینه ازدواج چهار میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی با اشاره به تأسیس کمیته امداد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این نهاد شکل گرفت تا به مردم ضعیف و نیازمند خدمت بی منت ارائه دهد، ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمیته امداد وظیفه قانونی و اداری است.
شیخی زاده با بیان اینکه در کنار ارائه خدمات، بیان و شفاف سازی عملکرد برای مردم جزو وظایف کمیته امداد است، عنوان کرد: مردم حق دارند از خدمات این نهاد اطلاع پیدا کنند و در این جهت باید آمار درست و واقعی ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه با همت دفتر مرکزی این نهاد و همچنین همکاری و همراهی مجلس و دولت امسال همه پشت نوبتی ها در بخش های اشتغال، تسهیلات قرض الحسنه، درمان، تحصیل، جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به صفر رسیده است، ادامه داد: برای پرداخت کمک هزینه ازدواج، زوج‌های تحت حمایت قبلا چند ماهی در صف انتظار برای پرداخت بودند اما خوشبختانه هم اکنون بعد از تحویل مدارک و تشکیل پرونده زوج ها، فرآیند پرداخت سریع تر انجام می شود و در نوبت نمی‌مانند.
مدیرکل کمیته امداد استان کردستان افزود: در سال گذشته ۴۵ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد بودند و این رقم در امسال به ۵۷ هزار خانوار رسیده که در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۰۰ میلیارد تومان کمک معیشت و مستمری به این افراد پرداخت شده است.
وی یادآور شد: سالیانه تعداد زیادی از خانواده‌ها به دلیل خودکفایی از چرخه حمایت خارج می‌شوند و خانواده‌های دیگری با توجه به مشکلات مختلف اجتماعی و اقتصادی تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرند.
انتهای پیام

captcha