شرمنده شهدا بودن مشکلی حل نمی‌کند؛ به آرمان‌های شهیدان عمل شود
کد خبر: 3788837
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
امام جمعه خوشاب:

شرمنده شهدا بودن مشکلی حل نمی‌کند؛ به آرمان‌های شهیدان عمل شود

گروه شهرستان‌ها - در یک روز زمستانی در شهرستان خوشاب در روستایی شهیدپرور برقبان پای به محفلی می‌گذارم که میزبانش شهدا هستند.

شرمنده شهدا بودن مشکلی حل نمی‌کند؛ به آرمان‌های شهیدان عمل شود

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در یک روز زمستانی در حالی که هنوز آثار برف در گوشه و کنار زمین بر روی زمین باقی مانده، از بین کوچه‌های گلی عبور می‌کنم تا در روستای برقبان در حدود 15 کیلومتری سلطان‌آباد، مرکز شهرستان خوشاب، در سالروز شهادت دختر پیامبر اعظم(ص)، بعد از ظهر، 20 بهمن، در جمع خانواده شهدا و در محفل شهیدان شرکت کنم.
مراسم با تلاوت کلام‌الله مجید توسط محمد برقبانی از اهالی روستا آغاز می‌شود و مجری برنامه جمعیت را به حال و هوای نینوای ایران می‌برد؛ جایی که هنوز بعد از گذشت حدود 30 سال از دوران دفاع مقدس، برخی مادران به انتظار بازگشت پیکر فرزندانشان به انتظار نشسته‌اند.
نینوایی که جانبازانش جلو فرزندانشان هر روز آب می‌شوند و برخی تمام هستی و زندگی را پای مداوای بیماری و زخم‌های دوران جنگ برای دفاع از میهن اسلامی هزینه کرده‌اند.
از گوشه و کنار آرام صدای گریه مادران و پدران به همراه اشک‌های برخی جوانان دیده می‌شود که در ادامه کلیپی از مادران شهیدی پخش می‌شود. صحنه‌هایی که نشان می‌دهد پس از سال‌ها از بازگشت پیکر شهدا مادران شهیدان بر استخوان‌های فرزندان دلبندشان بوسه می‌زنند و با خودشان در قبر قرار می‌دهند.

شرمنده شهدا بودن مشکلی حل نمی‌کند؛ به آرمان‌های شهیدان عمل شود

منشا پدید آمدن سلطان‌ها، حب دنیا و دور شدن از آرمان‌های شهداست
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سید قاسم دهقانی، امام جمعه شهرستان خوشاب، با بیان اینکه باید یاد شهیدان زنده بماند و یادواره‌های شهدا زیاد برگزار شوند، گفت: اگر اینگونه مراسم برچیده شوند استقلال نظام و حرکت جهشی آن با رکود مواجه خواهد شد.
وی با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا که در آن از خدا می‌خواهیم زندگی ما را همانند زندگی پیامبر اعظم(ص) و آل او قرار بدهد، افزود: درخواست این دعا از خداوند سبحان خیلی خوب ولی در عمل نیز برای رسیدن به آن باید تلاش کرد و مقدماتی فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در شهرستان خوشاب با تاکید بر اینکه برخی از مشکلات امروز جامعه ناشی از حب دنیاست، عنوان کرد: آنچه که امروز ما را از آرمان‌های شهدا دور کرده و منشا اصلی پدید آمدن سلطان سکه، اختلاس‌ها و قصور برخی از مسئولان شده حب دنیا و حب به مال دنیا است.

شرمنده شدن در پیش شهدا مشکلی را حل نمی کند، به آرمان‌های شهدا عمل کنید
وی با اشاره به اینکه برخی بیان می‌کنند شهدا شرمنده‌ایم با انتقاد از کم کاری و بی توجهی مسئولان اضافه کرد: شرمنده شهدا بودن که مشکلی حل نمی‌کند. چرا باید در جشنواره فجر بعد از گذشت 40 سال از انقلاب صحنه‌هایی مشاهده کنیم که نباید مشاهده شود؟ چرا برخی از تاثیرگذاران در مسائل فرهنگی قوانین اسلامی و کشور را زیر پا می‌گذارند؟ کوتاهی می‌کنند؛ بعد بیان می‌کنند شهدا شرمنده‌ایم.
حجت‌الاسلام دهقانی با ابراز اینکه اگر شرمنده هستید و نمی‌توانید در مسئولیت خودتان کاری انجام دهید پست و مسئولیت را تحویل افراد لایق و انقلابی بدهید، گفت: برخی به انتظار چراغ سبز اروپا نشسته‌اند در حالی که اگر اروپا قادر بود مشکلات کشورهای خودش را حل می‌کرد، اروپایی که با در اختیار گذاشتن سلاح در اختیار عراق جوانان ما را شهید کردند.
وی با اشاره به سکوت برخی خواص و عدم پیاده کردن آرمان‌های شهدا در جامعه اضافه کرد: همه ما مسئول هستیم. شهدا سر دادند که ما بمانیم و با دهان بسته شهید شدند که ما دهانمان باز باشد.

شرمنده شهدا بودن مشکلی حل نمی‌کند؛ به آرمان‌های شهیدان عمل شود

صدا و سیما در قالب هنر آرمان‌های شهدا را به تصویر بکشد
امام جمعه شهرستان خوشاب با گلایه از عدم پخش برنامه‌های کافی از محفل شهدا و یادواره‌ها، بیان کرد: آرمان‌ها و اهداف شهدا باید در قالب هنر برای جوانان و نسل امروز بیان و به تصویر کشیده شود.
وی با انتقاد از برخی رفتارهای هنجار شکن در جامعه عنوان کرد: شهدا رفتند تا چادر بانوان بر زمین نماند و برخی از خودروها حیاط خلوتی برای ترویج بی حجابی و جولان دادن در کوچه و خیابان نباشد.
در پایان مراسم از خانواده 10 شهید این روستا با اهدای هدایایی به رسم یادبود قدردانی و تقدیر شد.
انتهای پیام

captcha