انقلاب اسلامی قرآن را از طاقچه‌ها به بطن جامعه آورد
کد خبر: 3788855
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳

انقلاب اسلامی قرآن را از طاقچه‌ها به بطن جامعه آورد

گروه فعالیت‌های قرآنی- قاری جوان قرآن کریم، گفت: پیروزی انقلاب نقش ویژه‌ای در ترویج معارف قرآنی داشته و قرآن را از طاقچه‌ها به بطن جامعه آورد و اگر امروز این همه توفیقات در عرصه قرآنی وجود دارد به برکت پیروزی انقلاب است.

انقلاب اسلامی قرآن را از طاقچه‌ها به بطن جامعه آورد

عرفان حسن زاده، قاری جوان قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که فراگیری قرآن تکلیف هر بچه شیعه‌ای است، گفت: قرآن و عترت دو چیز گرانبهایی است که پیامبر اسلام(ص) برای پیروان خود برجای گذاشت، از این رو باید به قرآن و عترت تمسک جسته و به عنوان چراغ راهی در زندگی خود قرار دهیم.

وی، اظهار کرد: بنده فعالیت‌های قرآنی خود را از سال 90 از طریق طرح ملی تلاوت قرآن کریم آغاز کردم.

حسن زاده، با بیان این‌که طرح ملی تلاوت قرآن کریم یکی از موفق‌ترین طرح‌هایی بود که نتایج موثری داشت و توانست قاریان ممتازی را پرورش دهد، افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر در پی عدم حمایت مسئولان به ویژه وزارت ارشاد، فعالیت‌های این طرح به نوعی متوقف شده است و انتظار داریم مسئولان همت کرده و از طرح ملی تلاوت قرآت کریم حمایت کنند.

این قاری قرآن به فعالیت خود در زمینه مسابقات قرآن اشاره کرد و گفت: از سال ۹۴ وارد عرصه مسابقات قرآنی شده و تاکنون نیز تلاوت قرآن را بطور فنی و حرفه‌ای دنبال کردم که در این رابطه مدیون استاد حسین قربانی بوده و قدردان زحماتشان هستم.

وی با اشاره به مقام‌هایی که در زمینه تلاوت قرآن کسب کرده است، افزود: در سال ۹۵ در مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دآنش آموزی در رشته تلاوت تحقیق رتبه اول، در سال ۹۶ در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی کشور در رشته ترتیل در دوره اول دبیرستان، رتبه اول کشوری را کسب کرده و همچنین در سال ۹۷ نیز در همین مسابقات، رتبه دوم رشته قرائت را کسب کردم.

این قاری جوان با بیان این‌که شرکت در مسابقات قرآنی، موضوعی بسیار موثر در پیشرفت قاریان است، تاکید کرد: موافق این جمله که «مسابقات قاری سوز است، نه قاری ساز» نیستم، بلکه معتقدم مسابقات فی نفسه در پیشرفت قاریان موثر بوده و بنده نیز یکی از دلایل پیشرفتم را شرکت در مسابقات می‌دانم، چرا که انگیزه ایجاد می‌کند تا قاریان کیفیت تلاوت خود را بالا ببرند.

وی با بیان این‌که تمامی موفقیت‌ها مستلزم تلاش بسیار زیاد و شبانه‌روزی است، افزود: روزهایی بوده که برای تلاوت و تمرین، شب‌ها بیدار مانده‌ایم، اما موضوع مهم این است که در تمامی فعالیت‌ها نیت الهی داشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌که تمامی موفقیت‌ها، مستلزم حمایت اطرافیان است، گفت: فرد بدون حمایت اطرافیان نمی‌تواند موفق شوده، بنده نیز قدردان خانواده و تمامی حمایت کنندگانم در این مسیر هستم.

حسن‌زاده با اشاره به این‌که افراد قرآنی به نوعی به نورالهی متصل هستند و این اتصال به نور باعث می‌شود تا همواره دستورات الهی را مدنظر قرار دهند، خاطرنشان کرد: در آخرالزمان در امان ماندن از افت‌ها سخت است، اما انس با قرآن باعث خواهد شد که درصورت کج رفتن، به راه بازگشته و به مسیر درست هدایت یابیم.

این قاری قرآن با تاکید بر این‌که کل زندگیم را مدیون قرآن هستم، چرا که تمامی فعالیت‌ها و موفقیت‌هایم به برکت قرآن است، گفت: بنده منهای قرآن معنایی نخواهم داشت.

وی با بیان این‌که وضعیت آموزش‌های قرآنی در جامعه بهبود یافته اما رضایت بخش نیست، افزود: برخی از موسسات که بودجه چندانی نداشته و خدایی فعالیت می‌کنند، فعالیت‌های بسیار موثری انجام می‌دهند و در عین حال برخی از مؤسسات که دارای بودجه هم هستند نتایج مشهودی در جامعه ندارند، از این رو سازمان‌های متولی باید از موسسات فعال و موثر در زمینه قرآن حمایت کنند.

حسن‌زاده در توصیه‌ای به همسالان خود گفت: جوانان و نوجوانان به قرآن اعتماد کنند، چرا قرآن زندگی بشری را تضمین کرده و یار و یاور آدمی می‌شود و یک فرد قرآنی هرگز در زندگی نگران و مایوس نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: جوانان شرکت در جلسات قرآنی و یادگیری تلاوت درست قرآن را در برنامه زندگی خود بگنجانند، چرا که در ابتدا باید روخوانی قرآن را فراگرفته و سپس به درک معنا رسیده و فرمایشات الهی را در زندگی عملیاتی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ماه رمضان سال‌جاری به دعوت از سفارت ایران در لبنان یک گروه شش نفره از کشور که منتخبین طرح ملی تلاوت بودند، عازم لبنان شده و به مدت ده روز در شهرهای مختلف برنامه‌های مختلف برگزار کرده و حضور یافتند که تجربه‌ بسیار مغتنم و گرانقدری برایم بود و با فرهنگ مردم لبنان آشنا شده و متوجه شدم که چقدر به قرآن، جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری علاقه داشتند.

این قاری جوان در ادامه به دیدار خود با مقام معظم رهبری و تلاوت قرآن نزد ایشان اشاره کردو گفت: در سال ۹۶ توفیق یافتیم تا در دیدار مردم آذربایجان با رهبر معظم انقلاب، آیاتی از قرآن کریم را در محضر حضرت آقا تلاوت کنم که برای بنده بهترین و بزرگترین تجربه‌ها و یکی از بزرگترین آرزوهایم بود که محقق شد.

وی در ادامه به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرده و گفت: پیروزی انقلاب نقش ویژه‌ای در ترویج معارف قرآنی داشته و....و قرآن را از طاقچه‌ها به بطن جامعه آورد و اگر امروز این همه توفیقات در عرصه قرآنی وجود دارد به برکت پیروزی انقلاب است.

حسن زاده خاطرنشان کرد: در حقیقت پیروزی انقلاب اسلامی، هویت اصلی مردم ایران که «اسلام و قرآن» بود را به جامعه بازگرداند.

عرفان حسن زاده، قاری جوان تبریزی است که متولد بهمن ماه سال 80 بوده و در پایه یازدهم رشته ادبیات و علوم انسانی مشغول تحصیل است، او از حدود شش سال پیش وارد عرصه تلاوت قرآن در رشته تحقیق شده است.

انتهای پیام

captcha