کاهش مساعدت‌های شهرداری به حوزه دین/ تکمیل پروژه ۴۰۰ مسجد در انتظار بودجه
کد خبر: 3788872
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران تصریح کرد:

کاهش مساعدت‌های شهرداری به حوزه دین/ تکمیل پروژه ۴۰۰ مسجد در انتظار بودجه

گروه جامعه ــ رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه شرایط شهرداری از نظر مالی به دلیل بدهی‌ها کمی تغییر کرده و مساعدت‌ها به حوزه دین کاهش داشته، از روند ساخت ۴۰۰ مسجدی که شهرداری قول ساخت آن‌ها را داده بود سخن گفت و اظهار کرد: ۲۰۰ مسجد باقی مانده است که با مطلوب شدن وضعیت بودجه‌ای شهرداری ساخته می‌شود.

حجت‎الاسلام والمسلمین جواد صادق‌زاده، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به سؤالی مبنی بر روند فعلی کمک‌های شهرداری تهران به مساجد و امور دینی و قرآنی، گفت: این فعالیت‌ها به هیچ وجه قطع نشده است، بلکه به دلیل بحران مالی و مشکلات اقتصادی، که شهرداری تهران با آن مواجه شده، به شدت کاهش یافته است. با توجه به بدهی‌هایی که شهرداری تهران باید به پیمانکاران و طلبکاران خود بپردازد، بخشی از کمک‌ها کاهش پیدا کرده است، اما به طور کامل قطع نشده و ادامه دارد.

وی درخصوص بودجه فعالیت‌های دینی شهرداری تهران برای سال آینده نیز گفت: شرایط شهرداری از نظر مالی به دلیل همین بدهی‌ها کمی تغییر کرده و مساعدت‌های شهرداری به حوزه دین از جمله مساجد و حوزه‌های علمیه کاهش داشته است، اما امیدوار هستیم با تثبیت مدیریت شهری و ساماندهی وضعیت شهردار تهران که خودشان هم از علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه دین، قرآن و موضوعات اهل بیت(ع) و مساجد هستند، شاهد افزایش کمک‌ و در نتیجه شکل‌گیری فعالیت‌ها باشیم.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در خصوص وضعیت ساخت ۴۰۰ مسجدی که شهرداری تهران قول احداث آن‌ها را تا سال ۱۴۰۰ داده بود، گفت: این قولی است که شهرداری تهران داده است، اما متأسفانه تا زمانی که پول نباشد، نمی‌توانیم این مساجد را به صورت کامل احداث کنیم. در حال حاضر حدود ۲۰۰ مورد از این مساجد احداث شده و ۲۰۰ مورد بعدی نیز با مطلوب شدن وضعیت بودجه‌ای شهرداری ساخته می‌شود.

بنا بر گزارش ایکنا؛ تهران امروز با جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر و حدود دو هزار مسجد، کمترین تعداد مساجد را در مقایسه با جمعیت کشور دارد. در حالی که سرانه تعداد مساجد به جمعیت در تهران برای هر چهار هزار نفر، یک مسجد و سرانه مساحت مساجد به جمعیت شهر تهران ۱۵ سانتیمتر مربع به‌ ازای هر نفر است.

برابر استاندارد برای هر شهروند مسلمان باید حداقل شش الی هفت مترمربع فضای مذهبی و فرهنگی در شهر وجود داشته باشد که بخش مهمی از آن را مساجد تشکیل می‌دهد و در حالی که طبق مصوبه اعضای چهارمین دوره شورای شهر تهران و بنا به پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، در نخستین روز‌های دوره چهارم شورای اسلامی شهر مبنی بر احداث حداقل ۴۰۰ مسجد از چهار هزار مسجد مورد نیاز شهر تهران در پایتخت از سوی شهرداری در قالب برنامه پنج ساله دوم طی سال‌های گذشته فقط احداث حدود ۲۰۰ مسجد در قالب این طرح به سرانجام رسیده است.

انتهای پیام
captcha