توقع ما از پیشرفت قرآنی در 40 سالگی انقلاب بیشتر است/ انقلاب فضای رشد را فراهم کرده است
کد خبر: 3788930
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
سادات فاطمی:

توقع ما از پیشرفت قرآنی در 40 سالگی انقلاب بیشتر است/ انقلاب فضای رشد را فراهم کرده است

گروه فعالیت های قرآنی - یک مدرس و داور بین المللی قرآنی کریم گفت: امروز حاکمیت کشور ما یک حاکمیت دینی است که زمینه فعالیت های قرآنی در آن فراهم است؛ لذا انتظار ما از پیشرفت قرآن بیشتر از این است که در حال حاضر داریم.

توقع ما از پیشرفت قرآنی در 40 سالگی انقلاب بیشتر است/انقلاب فضای رشد را فراهم کرده استسید جواد سادات فاطمی در گفت و گو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص رشد کمی و کیفی فعالیت های قرآنی، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: وضعیت قرآنی امروز کشور مسلما با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست چرا که در آن زمان فضای کشور یک فضای دینی نبود.
 
وی افزود: یک عده محدود در جلسات قرآن حضور پیدا می کردند و جریان آموزش قرآن صرفا بر اساس سرمایه گذاری مردمی در مساجد و منازل صورت می گرفت و آنقدر تعداد شرکت کنندگان کم بود که نمی شد حسابی روی پیشرفت آن باز کرد؛ لذا خروجی افراد هم به همان نسبت اندک بود.
 
مدرس و داور بین المللی قرآنی کریم بیان کرد: پیش از انقلاب کلاس های آموزش قرآن به صورتی که امروز وجود دارد، وجود نداشت و در آموزش و پرورش هم آموزش قرآن ظاهری و تشریفاتی و در حد یک نام بود که این امر در مدارس هم به صورت جدی پیگیری نمی شد.
 
وی ادامه داد: موسسات قرآنی در قبل از انقلاب وجود نداشت اما ما امروز شاهد رشد حداکثری و چشمگیر موسسات قرآنی در سطح کشور هستیم که به برکت انقلاب اسلامی این زمینه رشد فراهم شد و آموزش قرآن در حد چشمگیری در کشور توسعه یافت که این امر باعث تربیت قاریان و حافظان بسیاری در کشور شد.
 
سادات فاطمی اظهار کرد: قبل از انقلاب افراد مطرح در زمینه قرآنی به تعداد انگشتان دست بود اما همه این کاستی ها در جریان انقلاب اسلامی پیشرفت کرد و ما امروز در زمینه قرآنی در سطح جهانی مطرح هستیم.
 
مدرس و داور بین المللی قرآنی کریم ااضافه کرد: بعد از انقلاب که خوشبختانه فضای قرآنی در کشور حکم فرما شده، به ویژه پس از پشت سر گذاشتن دوران 8 ساله دفاع مقدس، موسسات قرآنی زیادی تأسیس شد که از مهمترین آن ها می توان به اولین موسسه یعنی موسسه جامعه قاریان مشهد اشاره کرد.
 
وی تصریح کرد: امروز شاهد برگزاری محافل باشکوه قرآنی و برگزاری مسابقات قرآن در سازمان های مختلف هستیم و حضور قاریان و حافظان در مسابقات بین المللی را می بینیم.
 
سادات فاطمی گفت: به رغم پیشرفت های عرصه قرآنی الان ادعا می کنیم در دنیا کشور ما حتی از مصر که سابقه طولانی در قرائت قرآن داشته، تعداد مستعدان قرآنی که جذب جلسات و محافل می شوند، بیشتر است و جایگاه بالاتری قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه پس از زعامت مقام معظم رهبری که خود ایشان پرچمدار فعالیت های قرآنی در پیش از انقلاب بودند، فعالیت های قرآنی در کشور به اوج خود رسید افزود: محافل باشکوه و حضور در مسابقات بین المللی از جمله پیشرفت هایی بود که در کشور ما اتفاق افتاد.
 
مدرس و داور بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: امروز حاکمیت کشور ما یک حاکمیت دینی است که به برکت انقلاب اسلامی زمینه فعالیت های قرآنی در جامعه فراهم شده است و در مقایسه با قبل انقلاب که یک حکومت غیر دینی بود، وضعیتمان بهتر شده است و جلو افتاده ایم اما انتظار ما از پیشرفت قرآن در جامعه دینی بیشتر از این است که در حال حاضر داریم.
 
این پیشکسوت قرآنی ادامه داد: انتظار داریم دولت و مجلس نسبت به فعالیت های قرآنی اهتمام جدی تری داشته باشند و در این راستا نیز برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
 
سادات فاطمی بیان کرد: در نظام آموزش و پرورش به جهت مخاطبان زیادی که دارد و از طرفی با توجه به شرایط حساس سنی مخاطبان در این سازمان، ضرورت دارد در خصوص فعالیت های قرآنی به صورت جدی تر وارد عمل شویم.
 
وی با اشاره به نقش مردم در توسعه فعالیت های قرآنی گفت: در راستای ارتقای فعالیت های قرآنی نیازمند یک برنامه ریزی ریشه ای و سرمایه گذاری بیشتر در این خصوص هستیم؛ لذا باید موسسات قرآنی مورد حمایت قرار گیرند تا فضای قرآنی بیشتری را داشته باشیم.
 
قاری و داور بین المللی قرآن کریم در خصوص خلوص جامعه قرآنی امروز نسبت به گذشته گفت: این طبیعی است که درصدی ناخالصی از ابتدای خلقت بشر وجود داشته و با نگاهی به تاریخ می بینیم که حتی پسر انبیاء برخلاف راه پدر خود حرکت کردند و حتی برخی از صحابه پیامبر(ص) مسیر حکومت جامعه اسلامی را به خاطر منافع شخصی منحرف ساختند. جامعه قرآنی هم مانند سایر اقشار انسانی ممکن الخطاست.
 
این پیشکسوت قرآنی ادامه داد: نمی توان گفت اگر پیامبر (ص) مبعوث نمی شد، آنگاه جامعه اسلامی وجود نداشت که منحرف شود بلکه در زیر لوای حکومت اسلامی است که مشخص می شود چه افرادی از حقیقت جدا می شوند و چه افرادی با حق باقی می مانند. البته ناخالصی در همه اقشار از جمله قشرهای ارزشی جامعه مانند روحانیون، مداحان، فرهنگیان و... وجود دارد؛ لذا جامعه قرآنی نیز از این امر مستثنی نیست.
 
انتهای پیام
captcha