نفوذ معنویت در اندیشه‌های مردم؛ رمز پیروزی انقلاب
کد خبر: 3788975
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

نفوذ معنویت در اندیشه‌های مردم؛ رمز پیروزی انقلاب

گروه سیاست و اقتصاد- جانشین مرکز مطالعات امنیت پایدار نیروهای مسلح نفوذ معنویت در اندیشه‌های مردم را رمز پیروزی مردم در انقلاب دانست و گفت: عمق‌بخشی به مسائل اعتقادی، موضوع مهم امروز است، زیرا هر اندازه نسل امروز نسبت به این مسائل عمیق‌تر شود، انقلاب ماندگارتر خواهد بود.

نفوذ معنویت در اندیشه‌های مردم؛ رمز پیروزی در انقلاببه گزارش ایکنا از زنجان، سردار حسن رستگارپناه شامگاه شنبه در مراسم شهدای مدافع حرم و انقلاب که در مسجد امام حسین (ع) زنجان برگزار شد، اظهار کرد: نور بلند حضرت فاطمه (س) چراغ هدایتگر نسل‌ها برای شناخت اسلام است و ایشان در دفاع از ولایت کم نگذاشتند و مسیر سعادت را برای قرار گرفتن در راه ولایت و امامت با از خودگذشتگی و استقامت برای آینده بشریت باز کرد.
وی صداقت را یکی از درس‌های بشریت از زندگی حضزت فاطکه(س) خواند و افزود: این درس، نقش مهمی در حیات هر انسانی در قیامت دارد. ویژگی‌های بارز حضرت زهرا (س) عبادت، حق‌طلبی، گذشت و تربیت فرزندان بود و فرزندانی که در دامان پاک صدیقه کبری (س) تربیت یافتند، هر کدام مایه حیات اسلام شده‌اند.
جانشین مرکز مطالعات امنیت پایدار نیروهای مسلح، با اشاره به اینکه در اسلام، ایستادگی و موقع‌شناسی افراد شاخص بوده که موجب حیات دین شده است، یادآور شد: حضرت زهرا (س) اولین شخصی بودند که در آن موقعیت حساس در برابر مدعیان ایستادگی و آنان را برملا و رسوا کردند و توانستند عالمانه از اسلام دفاع کنند.
وی خاطرنشان کرد: از منظر امام راحل، عاملی که نقش مهمی در ماندگاری انقلاب ایفا کرد، مقاومت مردم ایران بود، زیرا این مردم برای از بین بردن استبداد جهنمی ایستادگی کردند که مقاومت آنان موجب حیرت جهانیان شد.
رستگارپناه ادامه داد: چهل سالگی انقلاب، سال‌های پرالتهاب برای انقلاب بود، زیرا دشمنان از هر ابزار، اندیشه، نیرو و پول برای نابودی انقلاب اقداماتی را انجام دادند اما شکست خوردند، زیرا تحلیل درستی از انقلاب نداشتند.
وی تصریح کرد: مردم استان زنجان جزو نیروهای اولیه در دفاع از انقلاب بودند که داوطلبانه به مناطق غرب کشور اعزام شدند، به طوری که از 3000 شهید این استان، ۸۰۰ شهید در کردستان به شهادت رسیدند. رزمندگان زنجانی در جبهه جنوب کشور، دلاورانه در لباس غواصی خط‌شکن بودند و در عملیات مختلف، حماسه‌های بزرگی آفریدند.
این مسئول یادآور شد: ملت ایران در روزهای نخست انقلاب، با کسی جنگ نداشت اما متاسفانه گروه‌هایی در داخل کشور بودند که با انقلاب مخالف بوده، در نتیجه غائله کردستان، ترورهای مختلف را در کشور راه انداختند. امروز غیرت‌مندانی که در لباس مدافعان حرم هستند نیز ادامه‌دهنده راه شهدای انقلاب و دفاع‌مقدس هستند و دشمن بداند که انقلاب اسلامی ماندگار خواهد بود.
جانشین مرکز مطالعات امنیت پایدار نیروهای مسلح با بیان اینکه واقعیت انقلاب اسلامی این بود که تحول عظیم معنوی و اخلاقی در جهان به وجود آورد و موجب بیداری مسلمان در اقصی‌نقاط جهان شد، تصریح کرد: افراد متزلزلی در مناصب مختلف کشور حضور دارند و گمان می‌کنند که آمریکا حلال مشکلات مردم ایران است اما اشتباه می‌کنند، حال این سئوال مطرح است که آیا بیشتر از این می‌خواهند بی‌عزت شوند؟
رستگارپناه گفت: امروز زمان آن فرا رسیده است که نگاه‌مان به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخل کشور باشد؛ چرا که دشمن هر آنچه که می‌خولست در طول چهار دهه دنبال کرد اما مردم، مقام معظم رهبری و ارزش‌های والا موجب حفاظت از دین و آیین‌شان شد که نتیجه آن ماندگاری انقلاب را رقم زد.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از رمزهای ماندگاری انقلاب، وحدت و همت بین اقشار مختلف در بزنگاه‌های حساس انقلاب بود که می‌توان به خنثی کردن فتنه ۸۸ و راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد، ادامه داد: ۹۹ درصد وصیت‌نامه شهدا دلیل ایثارشان را در راه حفاظت و زنده نگه داشتن اسلام گفته‌اند.
رستگارپناه خاطرنشان کرد: امروز ارزش‌های والای انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده و به پیشرفت رسیده و رزمندگانی که در سوریه و عراق با استبداد مبارزه می‌کنند از انقلاب اسلامی الگو گرفتند و انقلاب نیز به تابع خون شهدا مانده که ما باید آن راحفظ کنیم.
وی نفوذ معنویت در اندیشه‌های مردم را رمز پیروزی مردم در انقلاب دانست و گفت: این معنویت بود که انقلاب اسلامی را به نتیجه رساند. جنبه معنوی و اسلامی بودن انقلاب باعث شده بود تا جوانان از شهادت استقبال کنند؛ عمق‌بخشی به مسائل اعتقادی، موضوع مهم امروز است، زیرا هر اندازه نسل امروز نسبت به این مسائل عمیق‌تر شود، انقلاب ماندگارتر خواهد بود، به خصوص امروز که دشمنان با رسانه‌های مختلف، انقلاب و اعتقادات نسل جوان را هدف قرار داده‌اند.
رستگارپناه یادآور شد: دو جریان هستند که هرگز به دنبال سهم‌خواهی از انقلاب نبودند، یکی رهبری و دیگری مردم اما دشمن همچنان در تلاش برای کم کردن کارکرد ولایت‌فقیه است. ایمان رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود و تقابلی که دشمن در برهه کنونی با ملت ایران دارد به خاطر ایمان است، زیرا دشمن از موشک و هواپیمای ما نمی‌ترسد، بلکه از انسان با ایمانی می‌ترسد که بتواند از این ابزارها استفاده کند، به همین خاطر نیاز انقلاب، تربیت این افراد است که باید بدان توجه شود.
انتهای پیام
captcha